Home » Stiinta » ”Atlasul” celulelor stem din muşchii noştri

”Atlasul” celulelor stem din muşchii noştri

Autor: Adrian Popovici 04.20.2020
”Atlasul” celulelor stem din muşchii noştri
O nouă tehnologie de studiere celulară a permis inventarierea majorităţii celulelor implicate în repararea fibrelor musculare.

O echipă de cercetători condusă de către Ben Cosgrove, cadrul didactic al Facultăţii de Bioinginerie Medicală din cadrul Universităţii Cornell, Statele Unite ale Americii, a realizat un catalog în care sunt incluse marea majoritate a celulelor implicate în repararea fibrelor musculare, notează Medicalxpress.

Această bază de date a fost creată cu ajutorul unei noi tehnologii de profilare celulară şi, conform cercetătorilor care au lucrat la acest studiu, reprezintă una dintre cele mai mari baze de acest fel. Oameni de ştiinţă sunt de părere că munca lor oferă o imagine de ansamblu a tuturor interacţiunilor care au loc în cazul regenerării musculare şi ar putea duce la crearea unor strategii mai eficiente care să fie folosite în cazul pacienţilor care se recuperează în urma unor traume musculare.

„Deoarece avem un set de date atât de mare, acesta ne ajută să încadrăm o serie de întrebări bazate pe ipoteze despre nu numai ce celule sunt implicate, ci cum comunică între ele. Această resursă ne-a permis să ne întrebăm ce tip de semnalele moleculare sunt trimise de către celule către celelalte celule în procesul de regenerare musculară?”, a explicat dr. Cosgrove.

Echipa de cercetători a folosit deja această bază de date prin identificarea unei clase de proteine numite sindecane, care permit celulelor stem să aleagă una dintre cele două posibile strategii de evoluţie a unei celule stem atunci când se produce o traumă: să se dividă pentru a menţine numărul de celule stem sau de a înlocui fibrele musculare afectate.

„Am luat acest atlas uriaş şi l-am divizat până am ajuns la celulele stem. Şi apoi am organizat celulele stem într-un mod care ne oferă un cadru pentru a ne gândi la variaţie şi la alegerile pe care acestea le fac”, a declarat Cosgrove.

Studiul a fost publicat în Cell Reports.