Home » Știință » O stea prezintă un conţinut neobişnuit de ridicat de atomi metalici

O stea prezintă un conţinut neobişnuit de ridicat de atomi metalici

Publicat: 22.03.2020
O echipă de astronomi din Canada şi Ucraina a reuşit să afle mai multe detalii despre steaua HD 63401, aceştia explică faptul că este o stea peculiară, care prezintă o concentraţie neobişnuită de metale grele.

„Această stea a fost recent observată cu Transiting Exoplanet Survey Satellite (telescopul TESS), care a furnizat măsurători fotometrice cu cadenţă scurtă (2 min)”, au scris cercetătorii în studiul lor, notează Phys.

Analiza spectrală a luminii provenite de la această stea a arătat că în atmosfera acesteia pot fi regăsite elemente precum: heliul, carbonul, fosforul, vanadiu, litiu şi disprosiu în cantităţi mici. Totuşi, elemente chimice precum sodiul, aluminiul, fierul, zincul sau stronţiul se află într-o cantitate neobişnuit de mare.

Oamenii de ştiinţă explică faptul că stelele peculiare sunt acele stele care prezintă o abundenţă de metale neobişnuită în straturile superioare. Aceste stele tind să fie lente, în cazul stelei HD 63401, studiul arată că vorbim de o perioadă de rotaţie care poate ajunge la 2,41 zile. Conţinutul ridicat de metale din atmosfera acestor stele face ca unele dintre aceste să prezinte câmpuri magnetice puternice.