Home » Știință » În viitor, nanoboţii ar putea ”transporta” tratamentele prin corpurile noastre

În viitor, nanoboţii ar putea ”transporta” tratamentele prin corpurile noastre

Publicat: 11.04.2020
Aceştia ar putea fi controlaţi cu ajutorul sunetelor, undelor magnetice sau ar „naviga” către anumite tipuri de molecule.

O echipă de cercetători a anunţat, într-un studiu recent, faptul că au reuşit să producă o modalitate mai eficientă de transport a medicamentelor către tumori sau ţesuturi afectate. Această metodă foloseşte roboţi biohibrizi care au la bază o subtulpină modificată genetic de E. coli şi nanoeritrocite, notează Phys.

Aceste nanoeritrocite sunt derivate din eritrocite, celule din sânge specializate în transportul oxigenului către ţesuturi şi pe suprafaţa acestora sunt păstrate o serie de proteine pentru a asigura faptul că sistemul imunitar le „recunoaşte” ca parte a organismului.

În cazul acestor nanoboţi, subtulpina de E. coli asigura lucrul mecanic, mişcarea flagelului acestuia asigurând propulsia necesară. Cercetătorii au folosit un algoritm special şi 20 de înregistrări pentru a stabili viteza şi eficienţa acestei bacterii. Astfel, aceşti nanoboţi se deplasează rapid prin fluxul sanguin, iar compoziţia chimică a nanoeritrocitelor asigură faptul că sistemul imunitar nu va îi va ataca şi distruge.

„Această studiu este o etapă importantă în obiectivul nostru general de dezvoltare şi desfăşurare a microroboţilor pentru livrarea de medicamente. Dacă reducem dimensiunea globulelor roşii la nano-scală putem obţine proprietăţi superioare suplimentare care vor fi cruciale în transpunerea microroboţilor în clinici”, explică dr. Metin Sitti, autor al studiului.

Studiul Na fost publicat în APL Bioengineering.