Home » Stiinta » Jocurile video îmbunătăţesc atenţia vizuală în cazul gamerilor experimentaţi

Jocurile video îmbunătăţesc atenţia vizuală în cazul gamerilor experimentaţi

Autor: Adrian Popovici 04.13.2020
Jocurile video îmbunătăţesc atenţia vizuală în cazul gamerilor experimentaţi
Oamenii de ştiinţă sunt de părere că jucătorii experimentaţi pot să selecteze care stimuli sunt mai importanţi.

De-a lungul timpului, oamenii de ştiinţă au stabilit o serie de beneficii cognitive asociate jocurilor video: gândirea strategică, coordonarea ochi-mână sau lucrul în echipă. Un studiu recent, efectuat de către cercetătorii unuia dintre laboratoarele Universităţii de Ştiinţă Electronică şi Tehnologie din China a demonstrat faptul că gamerii experimentaţi prezintă o atenţie vizual spaţială superioară celor neexperimentaţi, notează Medicalxpress.

Oamenii de ştiinţă explică faptul că acest tip de atenţie: vizual selectivă ne permite să procesăm informaţiile adunate de către nervii optici în funcţie de o serie de priorităţi. Astfel, creierul nostru va analiza informaţiile dintr-o anumită regiune a câmpului nostru vizual, considerată de interes.

Pentru a testa cum diferă acest tip de atenţie în cazul gamerilor cu niveluri de experienţă, cercetătorii au 38 de studenţi din cadrul universităţii, aceşti fiind împărţiţi pe baza nivelului şi perioadei în care au jucat League of Legends. Astfel, voluntarii care aveau un nivel ridicat şi care au jucat acest pentru mai bine de doi ani au fost clasificaţi drept experţi, în timp ce voluntarii cu un nivel scăzut şi care jucaseră acest joc mai puţin de şase luni au fost clasificaţi drept începători.

Participanţilor din cele două grupuri au fost aşezaţi în faţa unor computere şi li s-a cerut să realizeze o serie de sarcini, deloc surprinzător, cercetătorii au observat că „experţii” şi-au îndeplinit mai bine şi mai repede sarcinile primite.

„Am constatat că jucătorii experţi din League of Legend au depăşit începători în sarcina dată. Experţii au fost mai puţin predispuşi la efectul de clipire, detectând ţinte mai exact şi mai rapid şi, aşa cum arată scanările lor, au dat resurse cognitive fiecărei ţinte”, explică dr. Weiyi Ma, coautor al studiului.

„Rezultatele noastre sugerează că experienţa pe termen lung a acţiunilor de strategie în timp real conduce la îmbunătăţiri ale atenţiei: jucătorii experţi au devenit mai eficienţi în distribuirea resurselor cognitive limitate între obiective vizuale succesive”, concluzionează dr. Tiejun Liu.

Studiul a fost publicat în Frontiers in Human Neuroscience.

TOP 10 Cele mai violente jocuri video din toate timpurile

Cum a evoluat industria jocurilor în deceniul care se încheie

Jocurile video ar putea fi benefice în terapia pentru ADHD

Jocurile video pot face bine: câte ore pe zi ar trebui să se joace copiii astfel?