Home » Știință » Coloniile selenare ar putea fi alimentate de către reactoare nucleare

Coloniile selenare ar putea fi alimentate de către reactoare nucleare

Credit foto: NASA
Publicat: 28.05.2020

O echipă de cercetători lucrează deja la construirea unor reactoare nucleare de mici dimensiuni care ar putea fi folosite de către coloniști.

Coloniile spațiale, la fel ca și majoritatea activităților umane de pe Pământ, vor avea nevoie de cantități mari de energie, iar producerea acesteia începe să devină o prioritate pentru cercetători din întreaga lume. O echipă de cercetători a prezentat o soluție pentru problema energiei: reactoarele nucleare portabile, notează Futurism.

Cercetătorii argumentează că în cazul unor medii precum Luna sau chiar planeta Marte misiunile de aprovizionare s-ar putea dovedi periculoase, iar lumina solară nu va fi mereu disponibilă. În cazul Lunii, o serie de activități pe partea întunecată a acesteia ar face inutile panourile solare, iar în cazul planetei Marte, după cum au arătat roverele trimise de-a lungul timpului, furtunile de praf ridică, de asemenea, probleme.

Reactoare nucleare de dimensiuni reduse

Provocarea pe care cercetătorii o au în cazul acestei soluții este legată de mărimea reactoarelor. În mod evident, construirea unor reactoare nucleare de mari dimensiuni pe Lună nu poate fi luată în discuție, dar, o serie de reactoare mai mici, cu un design mai simplu ar putea rezolva problema.

„Nu îmi place să o numesc inovație și asta deoarece nu este atât de complicat”, explică David Poston, inginer nuclear și cercetător al Laboratoarelor Naționale Los Alamos, Statele Unite ale Americii. „Dar reprezintă o inovație […] De ce nu am construi ceva simplu, ceva despre care știm că ar funcționa?”.

Calculele cercetătorilor indică faptul că patru astfel de reactoare de dimensiuni reduse ar putea asigura energia necesară unei misiuni pe Marte cu un echipaj de șase astronauți. Din cauza potențialelor riscuri pe care o astfel de idee le poate ridica, cercetătorii speră să-și poată testa ideea pe Lună, înainte de a fi adaptată pentru condițiile de pe Marte.

„Pe Lună suntem mai aproape de casă”, explică Michelle Rucker, ingineră a NASA. „În cazul în care ceva cedează, drumul până pe Pământ este relativ scurt. Totuși, dacă suntem pe Marte ar fi bine să ne asigurăm că sistemul funcționează”.