Home » Știință » De ce cred cercetătorii că extratereștrii ar gândi mai degrabă precum caracatițele, nu ca oamenii

Publicat: 18.06.2020

Atunci când o caracatiță își înfășoară unul dintre brațele flexibile în jurul prăzii, animalul nu face asta pentru că i-ar fi dictat astfel creierul. În schimb, brațul decide singur ce urmează să facă. În cazul oamenilor, asta ar fi ca și cum degetul mare de la picior ar dicta direcția de deplasare.

Însă, sistemul nervos al cefalopodelor nu este la fel ca cel al oamenilor sau ca orice alt sistem nervos găsit la alte vertebrate, prin care creierul transmite ordine în restul corpului. În schimb, membrele caracatițelor sunt pline cu neuroni numiți ganglioni. Astfel, aceste „membre cu creier propriu” pot funcționa independent de creierul central.

De fapt, oamenii de știință care au observat recent mișcarea progresivă în membrele caracatițelor au descoperit că creierul central al animalului nu este aproape deloc implicat.

Cercetătorii susțin că extratereștrii ar gândi mai degrabă precum caracatițele

Cercetătorii au analizat cum percepe și procesează o caracatiță informațiile despre mediul său înconjurător folosindu-și brațele, a explicat  Dominic Sivitilli, de la Universitatea Washington din Seattle.

„Ne-am uitat în mod special la modul în care informațiile senzoriale sunt integrate în timp ce animalul analizează decizii importante”, a mai adăugat Sivitilli.

Mișcarea brațului unei caracatițe începe departe de creier și este declanșată de senzorii care inspectează fundul mării sau acvariul. Fiecare ventuză conține zeci de mii de receptori chimici și mecanici. Prin comparație, în vârful degetului uman se regăsesc doar câteva sute de receptori mecanici.

Atunci când o caracatiță atinge ceva interesant, „creierul” din braț procesează informația și emite un alt semnal prin care brațului i se comunică ce să facă. Semnalele generate de o ventuze activează mușchii și generează mișcarea din braț până în corp, au descoperit cercetătorii.

Caracatițele ar putea fi un exemplu pentru înțelegerea vieții de pe alte planete

În timp ce brațele sunt implicate în mod activ cu mediul lor înconjurător, semnalul care ajunge la creierul central al animalului este „foarte simplificat” și nu este implicat direct cu interacțiunile brațelor, a mai explicat cercetătorul.

Cu alte cuvinte, caracatițele se bazează pe ganglionii din brațe, în loc să urmeze instrucțiuni de la un creier central.

„Într-un fel, caracatița își trimite mintea într-o misiune de recunoaștere”, a mai adăugat Sivitilli,  potrivit Live Science.

Cercetătorii cred că caracatițele sunt foarte inteligente, însă tehnicile lor de interacțiune cu mediul diferă dramatic față de cele folosite de vertebratele inteligente. Procesul de gândire al caracatițelor ar putea oferi un model alternativ pentru înțelegerea inteligenței. Astfel, experții ar putea fi pregătiți să recunoască comportamentul neobișnuit al vieții inteligente din alte lumi.

Există Hangarul 18? Teoriile consipraţiei spun că acolo Guvernul SUA desfăşoară experimente pe extratereştri

Dacă există viaţă extraterestră, este posibil ca teoriile folosite pentru identificarea acesteia să împiedice acest lucru

Momentul în care o caracatiţă atacă un scafandru a fost înregistrat video

Caracatiţele sunt extratereştri din afara spaţiului aduşi pe Terra de meteoriţi?! Această ipoteză nu este atât de neverosimilă

Arheologii ar fi descoperit orașul pierdut Tu’am, faimos pentru comerțul cu pietre prețioase
Noi cercetări arată că femeile sunt mai bine adaptate pentru viața în spațiul cosmic
O mică pasăre din Noua Zeelandă ne învață despre evoluția cântecului păsărilor
Un papirus despre copilăria lui Iisus, descoperit în biblioteca unei universități din Germania
Un senzor implantat în creier ar putea detecta cancerul și traumatismele
Un sindrom misterios și rar face ca organismul uman să „producă” alcool
Andrei Pitiș vine la Update Go4it #2. Podcastul apare miercuri, 19 iunie, ora 12:00, pe YouTube Go4itro
Un mare producător italian de electrocasnice extinde operațiunile din România
Care sunt domeniile care angajează studenți și elevi pe timpul verii?
Prima țară din Asia de Sud-Est care legalizează căsătoria între persoane de același sex