Home » Natura » Caracatiţele sunt extratereştri din afara spaţiului aduşi pe Terra de meteoriţi?! Această ipoteză nu este atât de neverosimilă

Autor: Alexandru Voiculescu 05.23.2018
O echipă de 33 de cercetători susţine că aceste moluşte din apele Terrei provin din spaţiu şi sunt aşadar extratereştri. Nu este nimic metaforic aici, iar doar dacă le privim şi le înţelegem în ecosistemul lor, există unele semne de întrebare.

Desigur, comunitatea ştiinţifică a luat în derâdere studiul publicat recent în Progress in Biophysics and Molecular Biology.

Aceştia sugerează că în timpul Cambrianului, acum 540 de milioane de ani, a existat o explozie a vieţii rezultată în urma intervenţiei extraterestre, scrie The Independent.

Mai exact, cercetătorii propun ideea conform căreia virusurile extraterestre au ajuns pe Terra cu ajutorul unui meteorit (sau a mai multor meteoriţi) care s-au prăbuşit pe Pământ. Acestea au infectat o moluscă primitivă, ceea ce a dus la evoluţia acesteia în caracatiţă. O altă teorie sugerează că o moluscă fertilizată sau ouăle de caracatiţă au aterizat pe Pământ cu ajutorul unui obiect cosmic.

Deşi este cam imposibil de verificat dacă provin sau nu din spaţiu, caracatiţele sunt ciudate. Sunt moluşte, ceea ce înseamnă că sunt rude apropiate cu melcii, dar totuşi sunt incredibil de inteligente. Au un creier mare şi un sistem nervos sofisticat, iar corpurile extrem de flexibile, abilitatea excepţională de a-şi schimba culoarea şi de a se camufla şi ochii foarte evoluaţi sunt alte caracteristici care fascinează comunitatea ştiinţifică.

Mai mult decât atât, aceste trăsături au venit dintr-odată în arborele familiei, de aceea „este plauzibil că au fost împrumutate dintr-un viitor îndepărtat în termeni de evoluţie terestră sau mai realist din cosmos”, au precizat autorii studiului. „O astfel de origine extraterestră ca explicaţie pentru emergenţa speciilor inteligente contravine paradigmei actuale”, au continuat aceştia.

Multe dintre speculaţiile autorilor au la bază ideea că genetica acestora şi a rudelor apropiate este misterioasă. De fapt, conform altor savanţi, genele caracatiţelor sugerează că se potrivesc cu teoria generală a evoluţiei vieţii pe Pământ, fără să fie necesară o explicaţie „extraterestră”. S-au despărţit pe linia evolutivă de calamari acum aproximativ 135 de milioane de ani.

Opt tehnologii ultramoderne inspirate de caracatiţe