Home » Știință » Care a fost cel mai lung fulger din istoria omenirii. S-a întins pe sute de kilometri și a fost văzut în mai multe țări

Meteorologii explică faptul că fulgerul s-a întins pe 709 kilometri.
Publicat: 05.07.2020

Meteorologii explică faptul că fulgerul s-a întins pe 709 kilometri.

Fulgerele sunt unele dintre cele mai spectaculoase fenomene pe care le putem vedea în natură și după cum explică oamenii de știință acestea nu sunt nimic mai mult decât un arc electric luminos cauzat de o diferență de potențial electric. În termeni mai simpli, un fulger apare atunci când doi nori au încărcături electrice diferite.

Două recorduri

Organizația Meteorologică a anunțat recent că instrumentele științifice au dus la descoperirea a două fulgere care au bătut recordurile de lungime și durată, notează Science News.

Oamenii de știință explică faptul că sateliții au identificat în data de 4 martie 2019 un fulger care a durat 16,73 secunde. Acest fulger care s-a produs deasupra Argentinei s-a întins pe o perioadă dublă de timp față de fostul deținător al titlului.

Cel de al doilea record a fost stabilit în ceea ce privește lungimea pe care un astfel de arc electric natural îl poate ajunge. iar după cum explică oamenii de știință, această lungime poate fi impresionantă: 709 kilometri. Acest fulger a început în Oceanul Atlantic și a traversat Brazilia și Argentina. La fel ca în cazul recordului de mai sus, acest fulger a reușit să stabilească un record dublu față de standardul anterior.

Datele recordurilor anterioare au fost colectate de către rețeaua Lightning Mapping Arrays, o serie de atene de la sol, echipate cu transmițători GPS. Informațiile oferite către aceste antene indicau un fulger care s-a produs în Oklahoma în 2007 și care s-a întins pe 321 kilometri. recordul legat de durata unui fulger a fost stabilit în 2012 de către un fulger din Franța care a avut aproximativ opt secunde.

Cercetătorii explică faptul că noile recorduri au fost înregistrate cu ajutorul sateliților de pe orbita terestră, printre care se numără GOES-16 și GOES-17, doi sateliți operați de către NASA și Administrația Națională Oceanică și Atmosferică a SUA.