Home » Știință » Avansurile științifice care ar putea schimba viitorul omenirii

Avansurile științifice care ar putea schimba viitorul omenirii

Oamenii de știință lucrează din greu în încercarea de a ne aduce mai aproape de un viitor strălucit.
Publicat: 08.08.2020

Fie că ajung la descoperiri care pot schimba mici aspecte ale vieții noastre de zi cu zi sau găsesc leacuri pentru boli care au devastat omenirea, oamenii de știință lucrează din greu în încercarea de a ne aduce mai aproape de un viitor strălucit.

8. Vaccinurile bazate pe tehnologia mRNA

Pentru a preveni orice leziuni, celulele noastre produc multe copii alte secțiunilor din ADN necesare pentru a continua să dezvolte proteine. Aceste copii se numesc copii mRNA.

Astfel, oamenii de știință au descoperit o cale prin care pot folosi mRNA pentru a crea un nou tip de vaccinuri. Virusurile infectează celulele umane prin injectarea de ADN în celule și forțarea mașinăriei celulare să produce protein folosind acel ADN „invaziv”.

Metoda a simplificat enorm procesul de dezvoltare a vaccinurilor, care poate dura, de obicei, chiar și 10 ani.

7. Proteze controlate cu ajutorul minții

Această importantă inovație științifică a fost posibilă prin implantarea electrozilor în regiunile din creier care controlează mișcarea și senzațiile. Atunci când persoana în cauză se gândește să-și miște brațul, acești electrozi interpretează activitatea din celulele din creier pentru a putea mișca brațul robotic. Atunci când ceva atinge brațul robotic, senzorii trimit semnale electrice care stimulează creierul să simtă o atingere.

6. Înțelegerea autismului

Există regiuni în ADN care se repetă. Acesta este un tipar de secvențe ADN care se poate repeta de mai multe ori. Deseori, copiii care suferă de autism au de două sau chiar de trei ori mai multe astfel de tipare față de câte au părinții lor, au descoperit oamenii de știință din Toronto,

De asemenea, cu cât sunt mai mari aceste tipare, cu atât este mai posibil ca funcțiile genetice să fie perturbate. În cazul copiilor cu autism, unele tipare genetice au legătură cu funcțiile creierului. Prin identificarea acestui fenomen ciudat, cercetătorii au stabilit un nou mod de diagnosticare a autismului. De asemenea, descoperirea permite o înțelegere mai bună privind ce anume cauzează autismul. Unii oameni de știință cred că astfel de tipare ar fi responsabile pentru apariția epilepsiei sau a schizofreniei.

5. Un tratament pentru Alzheimer

În 2019, NeuroEM Therapeutics, Inc. a testat un dispozitiv ce poate fi purtat pe cap care trimite unde electromagnetice prin creier și descompune acumulările de proteine, care apar în cazul pacienților cu Alzheimer. Primul studiu clinic cu acest dispozitiv a fost desfășurat pe opt pacienți și a arătat că șapte dintre aceștia și-au recuperat o parte din funcțiile cognitive.

Alte studii mai ample sunt în desfășurare și încearcă să confirme rezultatele. Laboratoare independente au desfășurat experimente similare cu șoareci și au descoperit că funcțiile cognitive au fost îmbunătățite cu ajutorul undelor electromagnetice.

4. Vaccinuri universale pentru gripă

Oamenii au nevoie de vaccinuri anti-gripale în fiecare an pentru că tulpinile virusului se schimbă anual. Însă, această problemă ar putea fi rezolvată în curând. Oamenii de știință au descoperit că tulpina proteinei HA nu se schimbă. Este constantă față de alte tulpini. Testele clinice pentru un nou vaccin care vizează această tulpină tocmai au început. Dacă va avea succes, vom avea nevoie doar de un singur vaccin pentru a deveni imuni la majoritatea tulpinilor de gripă pentru o perioadă mult mai lungă.

3. Descoperirea „medusavirusului”

Din fericire, un nou virus descoperit în Japonia, poreclit „medusavirus”, nu poate infecta oamenii. Totuși, virusul are un set interesant de proteine, iar oamenii de știință speră ca acest virus să ofere noi detalii despre modul în care viața eucariotelor s-a format.

Eucariotele sunt celule cu nuclei, precum cele care formează corpurile noastre. Atunci când virusurile infectează celulele gazdă, aceștia au tendința să lase o urmă asupra celulelor care supraviețuiesc. În cele din urmă, gazda și virusul evoluează împreună. Așadar, dacă cercetătorii vor afla cum s-au format proteinele în „medusavirus” vor înțelege mai bine modul în care celulele au evoluat și au ajuns să fie celulele moderne și complexe din zilele noastre.

2. Microbii care consumă metal

Oamenii de știință au observat pentru prima oară microbi care pot folosi metale drept sursă de energie. Descoperirea a fost făcut accidental, însă ne poate ajuta să înțelegem mai multe despre mangan, un element chimic foarte comun care a ajutat la evoluția planetei.

1. Un leac pentru boala virală Ebola

Anticorpii sunt dificil de creat în laborator pentru că este nevoie să funcționeze în corpul uman fără a fi atacați de sistemul imunitar. De asemenea, virusul Ebola își poate schimba forma. Tocmai de aceea, o combinație de anticorpi diferiți trebuie folosită pentru un tratament în cazul acestei boli. O nouă terapie este testată momentan și ar putea salva vieți în curând.

Care sunt animalele cu cel mai puternic sistem imunitar din lume