Home » Știință » Trilobiții, creaturile din Cambrian care aveau un ritm de creștere inedit

Trilobiții, creaturile din Cambrian care aveau un ritm de creștere inedit

Credit foto: Pixabay
Publicat: 08.08.2020

Fosilele indică faptul că trilobiții schimbau în jur de 28 de exoschelete și că mare parte din creșterea lor avea loc la maturitate.

De-a lungul evoluției vieții biologice pe Terra au apărut o mulțime de modalități prin care un organism se poate dezvolta. Astfel, în cazul oamenilor, evoluția este graduală, creșterea având loc în mod constant până la o anumită vârstă.

Cu toate acestea, oamenii nu sunt etalonul modului în care poate evolua un organism. Un model alternativ alternativ de dezvoltare biologică este oferit de către trilobiți, artropode care au trăit în urmă cu 526- 250 de milioane de ani. Aceștia erau acoperiți de un exoschelet pe care pur și simlu îl părăseau atunci când nu mai încăpeau în acesta.

Unii trilobiți schimbau de-a lungul vieții peste 28 de exoschelete, folosindu-se de sedimentele din jur pentru a se elibera, după cum explică Melanie Hopkins, curator al colecției de paleontologie al Muzeului American de Istorie Naturală. Aceasta a desfășurat un studiu asupra unei specii de trilobiți numită Elrathia kingii.

E dezvoltare neobișnuită

Dr. Hopkins explică faptul că, în „copilărie”, această specie de trilobiți putea măsura în jur de jumătate de centimetru și că la maturitate putea atinge în jur de patru centimetri. Trilobiții începeau să consume materiale cu carbonat de calciu pentru a-și forma un nou exoschelet, adugându-și câte un nou segment, notează Atlas Obscura.

În mod surprinzător, cea mai mare parte a creșterii în mărime nu avea loc în copilărie. Oamenii de știință explică faptul că: „Încetau să mai adauge  segmente noi după ce atingeau 0,5 centimetri […] Tot restul creșterii se întâmpla la maturitate”.

Studiul a fost publicat în Papers in Paleontology.