Home » Stiinta » O nouă inovație în domeniul agriculturii și al energiei regenerabile

O nouă inovație în domeniul agriculturii și al energiei regenerabile

Adrian Popovici 08.15.2020
O nouă inovație în domeniul agriculturii și al energiei regenerabile
Cercetătorii au creat panouri solare care permit trecerea anumitor lungimi de undă ale luminii și care nu interferează cu creșterea culturilor.

Oamenii de știință de la Universitatea Cambridge, Regatul Unit, au prezentat o serie de panouri electrice care permit trecerea luminii. Acestea pot fi folosite pentru construirea unor sere, fără a afecta creșterea plantelor, notează Tech Xplore.

Această nouă tehnologie ar permite o creștere a producției de energie electrică fără a pune afecta producția agricolă. Aceasta nu este prima dată când o astfel de idee este pusă în practică, inovația cercetătorilor de la Cambridge fiind reprezentată de lungimile de undă pe care le captează panourile.

Cercetătorii au creat panouri care absorb lungimile de undă verzi și albastre pentru a genera electricitate, permițându-le celor roșii și galbene să treacă. Deși, astfel planetele ar primi doar jumătate din cantitatea de energie necesară dezvoltare, panourile permit trecerea acelor lungimi de undă care sunt optime unei evoluții obișnuite.

Beneficii financiare

„Pentru culturile cu valoare ridicată, cum ar fi busuiocul, valoarea electricității generate compensează pierderea producției de biomasă cauzată de panourile solare. Dar când valoarea culturii era mai mică, la fel ca spanacul, a existat un avantaj financiar semnificativ pentru această nouă tehnică agrivoltaică”, explică dr. Paolo Bombelli, cercetător al Departamentului de Biochimie al Universității Cambridge.

Valoarea combinată a spanacului și a energiei electrice produse cu ajutorul sistemului agrivoltaic a fost cu 35% mai mare decât a spanacul în condiții normale de creștere. În schimb, câștigul financiar brut pentru busuioc crescut în acest fel a fost de doar 2,5%. Calculele cercetătorilor au utilizat prețurile curente ale pieței: busuiocul se vinde de aproximativ cinci ori mai scump decât spanacul. Valoarea energiei electrice produse a fost calculată presupunând că va fi vândută rețelei naționale italiene, unde a fost efectuat studiul.

„Calculele noastre sunt o estimare destul de conservatoare a valorii financiare generale a acestui sistem. În realitate, dacă un fermier ar cumpăra energie electrică din rețeaua națională pentru a-și administra sediul, atunci beneficiile ar fi mult mai mari”, adaugă profesorul Christopher Howe, Universitatea Cambridge.

Studiul Tinted Semi‐Transparent Solar Panels Allow Concurrent Production of Crops and Electricity on the Same Cropland a fost publicat în  Advanced Energy Materials.