Home » Stiinta » NASA urmărește o anomalie în câmpul magnetic al Pământului

NASA urmărește o anomalie în câmpul magnetic al Pământului

08.24.2020
NASA urmărește o anomalie în câmpul magnetic al Pământului
Cercetătorii explică faptul că anomalia se află deplasează deasupra Americii de Sud.

Cercetătorii explică faptul că anomalia se deplasează deasupra Americii de Sud.

GALERIE FOTO

Câmpul magnetic al Pământului ne apără de razele solare care altfel ar putea face viața la suprafața planetei imposibilă. Cu toate acestea, acest câmp nu este omogen, notează Futurism.

Oamenii de știință au observat că într-o anumită zonă, deasupra Atlanticului de Sud, câmpul magnetic slăbește semnificativ. Deși aceasta este cunoscută de ceva vreme sub numele de „Anomalia Atlanticului de Sud” (SAA), cercetătorii observă acum că regiunea se deplasează spre vest și că prezintă o împărțire în doi lobi.

Anomalia Atlanticului de Sud

Experții care au analizat situația sunt de părere că la baza acestei anomalii se află vânturile solare care interferează cu activitatea centurilor Van Allen. „Un câmp localizat cu polaritate inversată crește puternic în regiunea SAA, ceea ce face ca intensitatea câmpului să fie foarte slabă, mai slabă decât cea a regiunilor înconjurătoare”, explică Weijia Kuang, geofizician și matematician al Centrului Goddard pentru Geofizică.

O slăbire spațială în câmpul magnetic al planetei ar putea lăsa sateliții care trec peste SAA expuși particulelor încărcate și niveluri relativ ridicate de radiații. În cel mai rău caz, particulele încărcate ar putea scurtcircuita și defecta acei sateliți.

„Chiar dacă SAA este în mișcare lentă, aceasta trece printr-o modificare a morfologiei, de aceea este important să continuăm să o observăm prin misiuni continue”, a precizat Terry Sabaka, geofizician.