Home » Știință » Un ciclu al creației și distrugerii. Au mai existat și alte Universuri înainte de Big Bang

Câștigătorul Premiului Nobel, Roger Penrose ia în calcul posibilitatea ca un alt Univers să fi existat înainte de explozia primordială. Credit foto: Pixabay
Publicat: 16.10.2020

Roger Penrose, câștigător al Premiului Nobel, ia în calcul posibilitatea ca un alt Univers să fi existat înainte de explozia primordială.

Sir Roger Penrose, matematician și fizician al Universității Oxford, Regatul Unit, care tocmai a câștigat Premiul Nobel pentru munca depusă în domeniul găurilor negre, a sugerat că Universul nostru nu a fost primul care a existat. În plus, acesta mai adaugă și faptul că este de părere că Universul acesta nu este nici singurul care va exista, notează Futurism.

„Big Bang-ul nu a fost începutul”, a spus Penrose. „A existat ceva înainte de Big Bang și acel lucru este ceea ce vom avea în viitorul nostru.”

În final, un nou început

În viziunea lui Penrose, un Univers va continua să se extindă până când întreaga sa materie se va descompune în cele din urmă. Și apoi, în locul său, va începe să se dezvolte unul nou. „Avem un Univers care se extinde și se extinde și toată masa se descompune și, în această teorie nebună, acel viitor îndepărtat devine Big Bang-ul unui alt eon”, adaugă cercetătorul.

Dovada ideii sale este ceea ce Penrose numește Punctele Hawking: cadavrele găurilor negre de dinaintea Big Bang-ului care au supraviețuit propriilor universuri, dar sunt acum la sfârșitul duratei lor de viață, producând radiații pe măsură ce se estompează în nimic.

„Așadar, Big Bang-ul nostru a început cu ceva care era viitorul îndepărtat al unui eon anterior și ar fi existat unele găuri negre similare care se evaporă, prin dezintegrarea Hawking”. Penrose mai adaugă și faptul că este de părere că aceste găuri negre care și-au atins durata maximă de viață vor da naștere unor puncte pe care vor apărea pe cer și pe care el le numește „puncte Hawking”.