Home » Stiinta » Răspunsul lui Elon Musk, după ce a fost întrebat de un fan dacă există viață pe alte planete

Ioana Matei 10.24.2020

Miliardarul și directorul executiv al SpaceX Elon Musk a scris recent pe contul său de Twitter că „se pare că nu există viață în acest sistem solar”, afirmația fiind un răspuns pentru un fan de 13 ani din Australia.

Cel mai probabil, Musk s-a referit la viața în afara Pământului, acolo unde existența vieții este deja destul de bine stabilită. Însă, Musk a recunoscut că ar mai putea exista o șansă ca viața să se ascundă undeva în sistemul nostru solar, chiar dacă seamănă foarte puțin cu ceea ce ne imaginăm noi.

„Poate sub gheața de pe Europa sau bacteriile extremofile de sub suprafața lui Marte”, a adăugat Musk.

Lunile înghețate a lui Saturn și Jupiter ar putea proteja viața

Miliardarul excentric i-a mai spus adolescentului că ar trebui să citească articolul despre Ecuația lui Drake de pe Wikipedia. Pe scurt, ecuația încearcă să estimeze numărul civilizațiilor extraterestre din galaxia noastră. A fost formulată pentru prima oară de către Frank Drake în 1961.

Înapoi pe Terra, oamenii de știință au câteva idei despre locurile în care ar putea exista viața în sistemul nostru solar. După cum a precizat și Musk, lunile înghețate precum Enceladus a lui Saturn sau Europa a lui Jupiter ar putea fi capabile să ascundă viață în oceanele adânci de sub suprafață și să o protejeze de radiația din spațiu sau alte condiții ostile.

Viața de pe Europa ar putea fi surprinzător de inteligentă

Cercetătorii au descoperit că, de fapt, condițiile din aceste oceane ar putea fi favorabile. Spre exemplu, oamenii de știință au găsit urme ale compușilor organici în jeturile aruncate de pe suprafața lui Enceladus, care par a fi precursorii formelor de viață de pe Pământ.

Alți oameni de știință au concluzionat că oceanele de pe Europa ar putea avea compoziții chimice similare cu apa sărată de pe Pământ, astfel că sunt mai primitoare decât am crezut inițial.

Unii experți chiar au susținut că viața de pe Europa ar putea fi surprinzător de inteligentă.

„O șansă mai bună să găsim forme de viață mai evoluate pe Europa”

„Dacă există ceva pe Marte, cel mai probabil este foarte mic, precum bacteriile. Însă, eu cred că avem o șansă mai bună să găsim forme de viață mai evoluate pe Europa, poate chiar la fel de inteligente ca o caracatiță”, a explicat Monica Grady, rectorul Universității Liverpool Hope din Marea Britanie.

De asemenea, mai multe rovere ale NASA ne-au adus nenumărate indicii despre ce am putea găsi după ce ajungem pe Planeta Roșie, una dintre dorințele lui Elon Musk.

Unii chiar cred că am găsit viață pe Marte în timpul misiunilor Viking ale NASA din anii 1970. La acea vreme, sonda spațială Viking a adus o mostră de sol marțian care elibera dioxid de carbon radioactiv atunci când era amestecat cu un agent reactiv. Fostul om de știință de la NASA Gilbert Levin a considerat că acesta este un semn al existenței microorganismelor.

Mult prea devreme să fim siguri de viața extraterestră

Totuși, concluzia lui Levin a fost controversată, cercetătorul fiind forțat să-și publice sigur descoperirile din cauza faptului că mai multe jurnale prestigioase l-au refuzat.

Recent, cercetătorii au fost surprinși să găsească fosfină în atmosfera lui Venus, un semn că viața microbiană s-ar putea scunde în norii planetei.

Însă, este mult prea devreme să fim siguri, scrie Futurism.

Afirmațiile extraordinare necesită dovezi extraordinare

„După cum a spus și Carl Sagan, afirmațiile extraordinare necesită dovezi extraordinare”, a afirmat Dirk Schulze-Makuch, astrobiolog la Universitatea de stat din Washington.

Schulze-Makuch și echipa sa au identificat tiofen în datele colectate de roverul Curiosity al NASA, acesta fiind un compus special găsit în cărbune, petrol și trufe albe pe Pământ, descoperirea fiind în concordanță cu viața timpurie pe Marte.

„Eu cred că va trebui să trimitem oamenilor acolo pentru a obține dovezi concrete. Un astronaut va trebui să se uite printr-un microscop și să vadă un microb care se mișcă”, a adăugat Schulze-Makuch.

Tesla Roadster a lui Elon Musk s-a apropiat de Marte. Starman este încă la volan

Noi cercetări arată că în jur de 36 de civilizații extraterestre ar exista în galaxia noastră

NASA a decis care este locul din sistemul nostru solar unde există șanse mari să există forme de viață extraterestră

Lui Elon Musk i s-a sugerat să-și pună cip în propriul creier și să lase porcii în pace. Oamenii de știință nu sunt prea încântați de Neuralink

Lideri mondiali şi laureaţi ai Premiului Nobel cer suspendarea drepturilor intelectuale pentru COVID
Moderna vrea să introducă a treia doză pentru vaccinul anti- COVID-19
Ce este sindromul de scurgere capilară (SCLS), boala Clarkson?
Sonda InSight de pe Marte a intrat în hibernare de urgență. NASA încearcă să salveze nava spațială