Home » Știință » NASA urmează să anunțe o „nouă descoperire importantă despre Lună” ce ar putea influența programul Artemis

Sursa foto: NASA/ Unsplash
Publicat: 23.10.2020

Agenția spațială americană NASA urmează să anunțe „o nouă descoperire importantă despre Lună”, luni, 26 octombrie.

Noile rezultate au fost obținute cu ajutorul Observatorului Stratosferic pentru Astronomie în Infraroșu (SOFIA). Acesta este cel mai mare observator aerian din lume și este, de fapt, un avion Boeing 747SP cu o gaură uriașă, modificat astfel încât să transporte un telescop reflector imens.

Spre deosebire de telescoapele de pe sol, SOFIA se afla undeva la o altitudine de 11 kilometri, în stratosfera Terrei. Observator se poate ridica deasupra a 99% din atmosfera care blochează unde infraroșii, astfel reușind să studieze Universul infraroșu.

SOFIA a obținut în trecut măsurători importante despre Marte și Univers

Bineînțeles, avionul este foarte ocupat. Instrumentele de la bordul SOFIA au detectat în trecut, în premieră, oxigen în atmosfera marțiană, prima detectare a unei legături moleculare în spațiu, precum și alte măsurători infraroșii care au iluminat coliziuni dintre exoplanete, inimile galaxiilor și multe altele, inclusiv un peisaj infraroșu uimitor cu centrul Căii Lactee.

Însă, de data aceasta, observatorul a analizat un obiect mai aproape de casă. „Noua descoperire contribuie la eforturile NASA de a învăța mai multe despre Lună pentru a ajuta explorarea spațială”, a transmis agenția.

Când are loc conferința de presă a NASA

Printre participanții la conferința de presă se numără Naseem Rangwala de la Centrul pentru Cercetare Ames al NASA, om de știință din cadrul misiunii SOFIA, precum și Jacob Bleacher, om de știință șef al Human Exploration and Operations Mission Directorate de la NASA, potrivit Science Alert.

Vom afla mai multe despre noua descoperire luni, însă NASA a transmis că anunțul va avea consecințe pentru programul Artemis, planul ambițios de a trimite din nou oameni pe suprafața lunară în 2024, acesta fiind un punct de plecare pentru explorarea lui Marte în anii 2030.

Conferința va fi transmisă live pe site-ul agenției spațiale luni, 26 octombrie, ora 19.00 (ora României).

Luna a protejat atmosfera Pământului primordial