Home » D:News » NASA testează costumele pe care astronauții le vor folosi la întoarcerea pe Lună

Experții explică faptul că proiectarea și construirea acestor costume se află într-o etapă intermediară. Credit foto: NASA
Publicat: 11.10.2020

Astronauții NASA au început să testeze costumele spațiale noi pe care agenția spațială intenționează să le folosească pentru viitoarele sale misiuni Artemis cu echipaj uman care vor ajunge pe Lună. Experții explică faptul că costumele sunt încă în curs de dezvoltare, iar testele acestora au loc sub apă la piscina de la Neutral Buoyancy Laboratory de la Centrul Spațial Johnson al NASA. Acest spațiu de testare a fost ales astfel încât astronauții să poată experimenta mișcările pe care le vor face din interiorul costumelor, așa cum vor face în atracția gravitațională redusă a Lunii, notează Futurism.

Testele din piscina imensă a NASA

Bazinul poate fi modificat pentru a imita atât gravitația lunară, cât și gravitația de pe orbita Pământului, iar fundul bazinului este acoperit de o suprafață care simulează relieful selenar. Asta face ca mediul de testare să arate mai mult ca o plajă și mai puțin decât o piscină industrială, după cum explică experții NASA.

Asta le permite astronauților să-și exerseze mișcările într-un scenariu cât mai realist. Astronauții au exersat, de asemenea, modul de utilizare al diverselor instrumente, prelevând probe de lasuprafață, urcând o scară și chiar plantând un steag în pământ, așa cum a făcut Buzz Aldrin în 1969.

Testele subacvatice nu numai că vor ajuta la evaluarea costumul spațial, ci și îi vor ajuta pe oamenii de știință de la NASA să dezvolte metode de testare mai bune și mai specifice pentru viitoarele misiuni lunare, a declarat Daren Walsh, liderul testului de activitate extravehiculară al NASA, într-un comunicat de presă.

„În același timp, vom fi capabili să adunăm informații prețioase de la astronauți  cu privire la instrumentele și procedurile spațiale care vor ajuta la formularea unora dintre obiectivele misiunilor”, a adăugat Walsh.