Home » Știință » Avionul spațial robotic X-37B al Forțelor Aeriene ale SUA se află de peste 500 de zile pe orbita Pământului

Publicat: 06.10.2021

Avionului spațial robotic X-37B al Forțelor Aeriene ale SUA se află de mai mult de 500 de zile pe orbita Pământului.

Orbital Test Vehicle (OTV-6), numit și USSF-7, al Forțelor Spațiale ale SUA, a fost lansat pe 17 mai 2020, cu ajutorul unui amplificator Atlas V 501, notează Live Science.

OTV-6 este primul care folosește un modul de serviciu pentru a găzdui experimente. Modulul de serviciu este un atașament aflat la pupa vehiculului, care permite transportarea instrumentelor ştiinţifice suplimentare pe orbită.

La bordul avionului spațial construit de Boeing au loc mai multe experimente, unele stabilite înainte de lansare.

Experimente la bordul avionului spațial

Un experiment la bordul avionului spațial este cel al Laboratorului de Cercetări Navale al SUA (NRL), o investigație care se referă la transformarea energiei solare în energie cu microunde cu frecvență radio. Experimentul se numește modulul de antenă cu radiofrecvență fotovoltaică sau PRAM.

Împreună cu PRAM-ului NRL pe orbita Pământului, X-37B a lansat și FalconSat-8, un mic satelit dezvoltat de Academia Forțelor Aeriene din SUA și sponsorizat de Laboratorul de Cercetare al Forțelor Aeriene pentru a efectua mai multe experimente pe orbită.

Și două experimente NASA vor avea loc la bordul avionului spațial pentru a studia efectele mediului spațial asupra  materialelor și semințelor utilizate pentru cultivare.

Misiuni ale avionului spațial

• OTV-1: a fost lansat pe 22 aprilie 2010 și a aterizat pe 3 decembrie 2010, petrecând peste 224 de zile pe orbită.
  • OTV-2: a fost lansat pe 5 martie 2011 și a aterizat pe 16 iunie 2012, petrecând peste 468 de zile pe orbită.
  • OTV-3: a fost lansat pe 11 decembrie 2012 și a aterizat pe 17 octombrie 2014, petrecând peste 674 de zile pe orbită.
  • OTV-4: a fost lansat pe 20 mai 2015 și a aterizat pe 6 mai 2017, petrecând aproape 718 zile pe orbită.
  • OTV-5: a fost lansat pe 7 septembrie 2017 și a aterizat pe 27 octombrie 2019, petrecând aproape 780 de zile pe orbită.

Misiunile OTV-1, OTV-2 și OTV-3 au aterizat la baza forțelor aeriene Vandenberg, California, în timp ce misiunile OTV-4 și OTV-5 au aterizat la Centrul spațial Kennedy, din Florida.

X-37B este una dintre cele mai noi și mai avansate nave spațiale, proiectată să funcționeze pe orbită, la 150 până la 500 de mile deasupra Pământului”, potrivit unei fișe informative Boeing.

Delta 9

Avionul spațial fără pilot X-37B se află sub aripa unei unități a Forței Spațiale din SUA numită Delta 9, înființată și activată pe 24 iulie 2020.

„Detașamentul 1 Delta 9 supraveghează operațiunile vehiculului de testare orbitală X-37B, un program experimental conceput pentru a demonstra tehnologii pentru o platformă de testare spațială fiabilă, reutilizabilă și fără pilot pentru Forța Spațială SUA”, conform unei fișe tehnice emisă de Schriever Air Force Baza din Colorado.