Home » Știință » Serul de urs, cheia pentru îmbunătățirea calității vieții oamenilor. Ce au descoperit cercetătorii japonezi?

Publicat: 23.07.2022

Oamenii de știință din Japonia au dezvăluit că celulele musculare umane pot rămâne inflamate cu ajutorul unei injecții ce conține ser de urs.

Secretul, potrivit unui comunicat de presă de la Universitatea din Hiroshima, este abilitatea urșilor de a hiberna pentru perioada îndelungate de timp fără să-și piardă masa musculară.

Oamenii se confruntă cu regula „folosește-o sau pierde-o” atunci când vine vorba de creșterea musculară și activitatea fizică, însă urșii nu au aceeași problemă. În perioada de hibernare, urșii rezistă luni întregi fără hrană și apă, și totuși nu pierd masă musculară semnificativă.

Cheia pentru îmbunătățirea calității vieții oamenilor

Oamenii încep să-și piardă masa musculară după trei săptămâni de inactivitate, iar perioadele lungi fără hrană sau apă pot duce la probleme grave de sănătate sau chiar moarte.

O echipă de cercetători de la Universitatea din Hiroshima a publicat un studiu despre descoperirile lor în jurnalul PLoS ONE.

Cercetătorii tot nu știu cu certitudine ce cauzează proteinele și compușii din mușchii urșilor să reacționeze în acest fel la hibernare, însă răspunsul ar fi putea fi cheia pentru îmbunătățirea calității vieții oamenilor.

Vom putea să ne dezvoltăm musculatura într-un mod cu totul neașteptat

„Prin identificarea acestui factor din serul urșilor și stabilirea mecanismului din spatele mușchilor care nu slăbesc atunci când nu sunt folosiți ar putea fi posibilă dezvoltarea de strategii eficiente de reabilitare pentru oameni și prevenirea imobilizării la pat în viitor”, a explicat Mitsunori Miyazaki, autorul studiului.

Animalele care hibernează pot fi mai bine descrise prin regula nu folosești, dar nici nu pierzi, dar există și un potențial pentru atrofie în condiții de neutilizare continuă”, a adăugat Miyazaki.

Așadar, poate că într-o bună zi vom putea să ne dezvoltăm musculatura într-un mod cu totul neașteptat.

Cercetările arată că celulele canceroase pot migra către anumite medii „ideale”