Home » Știință » Terapia cu lumină ar putea ținti și ucide eficient celulele canceroase

Terapia cu lumină ar putea ținti și ucide eficient celulele canceroase

Publicat: 23.06.2022

Promisiunea terapiilor pentru cancer oferă o speranță reînnoită pentru numeroasele persoane care suferă de această boală. În cele mai recente știri în tratamentul cancerului, o echipă europeană de ingineri, fizicieni, neurochirurgi, biologi și imunologi din Marea Britanie, Polonia și Suedia a conceput o nouă formă de fotoimunoterapie (cu alte cuvinte, terapia cu lumină) care țintește și distruge tumorile canceroase cu o eficiență impresionantă.

Noua terapie este prezentată drept al cincilea tratament major pentru cancer la nivel mondial, după intervențiile chirurgicale, chimioterapie, radioterapie și imunoterapie. Și, foarte important, conceptul din spatele acestuia este destul de simplu, scrie Interesting Engineering.

Terapia cu lumină face ca celulele canceroase să strălucească în întuneric, ajutându-i pe chirurgi să identifice tumorile și să scape eficient de ele. Cercetătorii au întreprins un prim studiu mondial pe șoareci cu glioblastom.

Care sunt beneficiile aduse de terapia cu lumină?

Ei au descoperit că noul tratament a luminat chiar și cele mai mici celule canceroase, ștergând toate celulele reziduale rămase în urma intervențiilor chirurgicale. Dar efectele pozitive nu s-au oprit aici. Tratamentul a declanșat un răspuns imunitar care ar putea ajuta sistemul imunitar să se protejeze de revenirea cancerului.

„Cancerele cerebrale precum glioblastomul pot fi greu de tratat și, din păcate, există prea puține opțiuni de tratament pentru pacienți”, a declarat liderul studiului, Gabriela Kramer-Marek, pentru The Guardian.

Chirurgia este o provocare din cauza locației tumorilor și, prin urmare, noi modalități de a vedea celulele tumorale care urmează să fie îndepărtate în timpul intervenției chirurgicale și de a trata celulele canceroase reziduale care rămân ulterior ar putea fi de mare beneficiu”, a completat Kramer-Marek.

„Studiul nostru arată că un nou tratament cu fotoimunoterapie, care utilizează o combinație de marker fluorescent, proteină aficorp și lumină în infraroșu poate identifica și trata celulele de glioblastom rămase la șoareci”, a adăugat ea.

„În viitor, sper că această abordare poate fi utilizată pentru a trata glioblastomul uman și, eventual, alte tipuri de cancer”, spune cercetătoarea.

O muncă multidisciplinară

Cercetarea inovatoare a fost finanțată în mare parte de Cancer Research U.K. Convergence Science Center de la ICR și Imperial College London.

„Munca multidisciplinară este esențială pentru găsirea de soluții inovatoare pentru a aborda provocările cu care ne confruntăm în cercetarea, diagnosticarea și tratamentul cancerului, iar acest studiu este un exemplu excelent”, a spus profesorul Axel Behrens, liderul echipei de celule stem canceroase, cu sediul în ICR, care este de asemenea, directorul științific al Cancer Research U.K. Convergence Science Centre.

„Această cercetare demonstrează o abordare nouă pentru identificarea și tratarea celulelor de glioblastom din creier, folosind terapia cu lumină pentru a transforma un mediu imunosupresor într-un mediu imuno-vulnerabil și care are un potențial interesant ca terapie împotriva acestui tip agresiv de tumoare cerebrală”, a adăugat Behrens.

Sângele nostru ar putea proveni dintr-o sursă necunoscută până acum, sugerează un studiu

Un medicament comun pentru epilepsie poate cauza malformații la naștere. Care sunt cauzele?

Expunerea repetată la uragane este legată de simptome psihologice adverse, conform unui nou studiu

PH-ul salivei, detectat mai ușor cu un nou senzor. La ce folosește invenția?