Home » Știință » Marte continuă să uimească. Planeta Roșie are o mică „ureche” pe suprafața sa

Marte continuă să uimească. Planeta Roșie are o mică „ureche” pe suprafața sa

Credit: NASA/JPL-Caltech/UArizona
Publicat: 12.08.2022

Planeta Roșie continuă să ne uimească. Astronomii au descoperit acum un crater ciudat care arată ca o ureche umană.

Lucruri ciudate au mai fost găsite în trecut pe Marte. Acum, Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) a observat o altă caracteristică interesantă. Un crater care arată ca o ureche.

,,Este vorba de pareidolie, când vedem trăsături precum fețe și modele acolo unde acestea nu există cu adevărat, dacă forma chiar seamănă cu ceva? În acest caz, ne uităm la un crater de impact cu o formă ciudată care seamănă foarte mult cu o ureche. Și odată ce îl vezi, este aproape imposibil să nu-l mai vezi. Craterul are un diametru de puțin peste 1.800 de metri. Această scenă se află în Chryse Planitia, în emisfera nordică a planetei Marte”, a scris echipa MRO High-Resolution Camera într-o postare pe blog.

Chryse Planitia, o regiune fascinantă

Chryse Planitia, unde se află craterul de 1,8 kilometri, este o regiune fascinantă. Este una dintre locațiile de pe Marte cu cele mai mici altitudini, aflându-se între 2 și 3 kilometri sub altitudinea medie a planetei, scrie IFL Science.

Acest lucru a făcut ca regiunea să fie un punct final natural al multor râuri antice, inclusiv canale de scurgere din zonele înalte din sud și chiar din Valles Marineris.

Recent, NASA și ESA au anunțat că pregătesc noi misiuni pe Planeta Roșie.

Deși nu sunt pregătite să trimită oameni pe o altă lume, NASA și Agenția Spațială Europeană (ESA) speră să preia mostrele pe care Perseverance le-a colectat și să le readucă în siguranță pe Pământ, iar pentru asta vor avea nevoie de ajutorul a încă două elicoptere.

NASA trimite încă două elicoptere pe Marte pentru a aduce mostre pe Pământ

Cu toate instrumentele de la bordul roverelor marțiene, acestea sunt încă mult în urma capacității disponibile pe Pământ, iar acest lucru nu se va schimba prea curând.

Dacă vrem cu adevărat să știm ce se află în rocile și solul marțian și chiar în atmosferă, va trebui să returnăm mostre pe Pământ.

Astfel, NASA și ESA colaborează pentru a plasa pe Marte un modul de aterizare capabil să decoleze din nou și să faciliteze transportarea încărcăturii pe Pământ. În loc să colecteze propriile mostre, misiunea de întoarcere le va prelua pe cele colectate de Perseverance, iar cea mai mare modificare a planurilor constă în modul în care se va realiza acest transfer.

În urmă cu 15 ani, NASA începea să caute viaţă pe Marte