Home » Știință » Butoanele sunt mai sigure decât ecranele tactile la folosirea în timpul condusului

Butoanele sunt mai sigure decât ecranele tactile la folosirea în timpul condusului

Publicat: 19.08.2022

Producătorii de autoturisme tind să renunțe tot mai mult la butoane în interiorul mașinilor, înlocuindu-le cu adevărate tablete. Însă un studiu spune că tot butoanele sunt mai sigure și chiar mai rapid de folosit.

Noi dovezi arată că ecranele tactile sunt mult mai puțin sigure și mai ineficiente decât alternativa „de modă veche”, conform descoperirilor revistei suedeze de mașini Vi Bilägare, citată de Futurism.

Pe parcursul verii, revista a efectuat teste pe 12 modele de mașini, 11 moderne și un Volvo din 2005 cu comenzi fizice, după ce șoferii au avut un timp la dispoziție pentru a se familiariza cu vehiculele.

Cum s-a descoperit că butoanele sunt mai sigure decât ecranele?

Testele în sine au fost simple: șoferii au fost instruiți să meargă pe o pistă de aterizare goală la o viteză de 110 km/h și au fost cronometrați după finalizarea a patru sarcini, de la reglarea aerului condiționat până la potrivirea cu radioului.

Revista suedeză a descoperit că mașina Volvo din 2005 a depășit cu mult mașinile moderne, echipate cu ecran tactil, un șofer îndeplinind toate cele patru sarcini în doar 10 secunde și 305 metri parcurși.

Cel mai bun timp în mașinile moderne a fost de aproape 14 secunde. Dar acesta a fost o excepție, deoarece pentru majoritatea vehiculelor echipate cu sistem de infotainment, a fost nevoie de peste 20 de secunde și de cel puțin 600 de metri.

Nu este cel mai riguros studiu empiric și dimensiunea eșantionului este mică, dar rezultatul ar trebui să ne dea de gândit.

La granița dintre vechi și nou

Nu există nicio îndoială că sistemele de infotainment sunt puternice, fiind echipate cu tot ce am putea avea nevoie, de la camere la 360 de grade până la navigație GPS avansată. Dar atunci când interfețele, de exemplu, pentru ștergătoarele de parbriz sau pentru climatizare, nu sunt eficiente în utilizare, acestea pot induce șoferul în eroare.

Butoanele sunt mai sigure deoarece au o anumită tactilitate care le permite șoferilor să le găsească și să le ajusteze intuitiv, fără a își lua ochii de la drum. Acest lucru nu este valabil și pentru ecranele tactile. În plus, butoanele fizice vor fi de fiecare dată în același loc, în timp ce butoanele de pe ecrane și-ar putea schimba poziția în funcție de aplicația utilizată.

Goana după minimalism și simplitate, dar și cea după tehnologie, au transformat autoturismele în dispozitive care ne distrag atenția? Nu putem ști cu siguranță, dar acum avem câteva dovezi.

Vă recomandăm să citiți și:

Iată materialul care contracarează contaminarea cu mercur!

Cercetătorii au depășit recordul pentru cel mai puternic câmp magnetic stabil

Corneea artificială care poate restabili vederea, dezvoltată de cercetători

Un robot de pe ISS va efectua intervenții chirurgicale în spațiu

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cum îi îndeamnă Monica Lewinsky pe americani să voteze?
Cum îi îndeamnă Monica Lewinsky pe americani să voteze?
Alexei Navalnîi a fost torturat și înfometat în închisoare, a spus văduva lui
Alexei Navalnîi a fost torturat și înfometat în închisoare, a spus văduva lui
Un producător chinez a dezvăluit o supermașină electrică care ajunge la 100 km/h în 2,36 secunde
Un producător chinez a dezvăluit o supermașină electrică care ajunge la 100 km/h în 2,36 secunde
De ce ne este poftă de zahăr, sare și carbohidrați?
De ce ne este poftă de zahăr, sare și carbohidrați?
Pentru Hitler, „Balcanii începeau la Prut”. Sovieticii și „problema” Basarabiei
Pentru Hitler, „Balcanii începeau la Prut”. Sovieticii și „problema” Basarabiei
Bacteriile din adâncul Pământului pot transforma dioxidul de carbon în cristale
Bacteriile din adâncul Pământului pot transforma dioxidul de carbon în cristale
Nefasta primăvară a anului 1918: „Înconjurată şi trădată, România semnează pacea care îi smulge Dobrogea până la Dunăre”
Nefasta primăvară a anului 1918: „Înconjurată şi trădată, România semnează pacea care îi smulge Dobrogea până la Dunăre”
„Horizons – A 21st Century Space Odyssey”: Ultimele bilete disponibile la show-ul Prof. Brian Cox
„Horizons – A 21st Century Space Odyssey”: Ultimele bilete disponibile la show-ul Prof. Brian Cox
Un metamaterial din titan imprimat 3D a rezolvat o veche problemă de inginerie
Un metamaterial din titan imprimat 3D a rezolvat o veche problemă de inginerie
Test de cultură generală. Care om de știință a vizitat planeta pitică Pluto?
Test de cultură generală. Care om de știință a vizitat planeta pitică Pluto?
Îndemnul NASA pentru 30 de milioane de oameni! Ce să facem în ziua cu eclipsa totală de Soare din aprilie 2024
Îndemnul NASA pentru 30 de milioane de oameni! Ce să facem în ziua cu eclipsa totală de Soare din aprilie 2024
Ce s-a întâmplat după ce un cuplu a renunțat la smartphone în urmă cu 7 ani?
Ce s-a întâmplat după ce un cuplu a renunțat la smartphone în urmă cu 7 ani?
Ce cuvinte a interzis Franța pe etichetele produselor vegetariene?
Ce cuvinte a interzis Franța pe etichetele produselor vegetariene?
Gheața din Antarctica a început să se topească în anii 1940
Gheața din Antarctica a început să se topească în anii 1940
S-au plimbat pe Lună, iar pe 28 februarie 1970 au ajuns la Bucureşti
S-au plimbat pe Lună, iar pe 28 februarie 1970 au ajuns la Bucureşti
Fetiță de 12 ani, vândută de părinții români pentru 3.000 de euro
Fetiță de 12 ani, vândută de părinții români pentru 3.000 de euro
Cum va fi vremea la final de iarnă și început de primăvara? Prognoza ANM
Cum va fi vremea la final de iarnă și început de primăvara? Prognoza ANM
Războiul din Ucraina a provocat a patra cea mai mare criză de refugiați din istorie
Războiul din Ucraina a provocat a patra cea mai mare criză de refugiați din istorie