Home » Știință » Noi medicamente pentru cancer ar putea fi create din roșii și cartofi

Noi medicamente pentru cancer ar putea fi create din roșii și cartofi

Publicat: 11.12.2022

Progresele în medicină și tehnologie i-au ajutat pe oamenii de știință să dezvolte noi medicamente pentru cancer. Însă aceste tratamente pot deteriora celulele sănătoase și adesea provoacă reacții adverse severe.

În căutarea unor posibili candidați de noi medicamente pentru cancer cu mai puține efecte adverse, cercetătorii de la Universitatea Adam Mickiewicz, din Polonia, au examinat glicoalcaloizii, substanțele bioactive care se găsesc în multe legume, cum ar fi cartofii și roșiile, pentru eficiența lor potențială în tratarea cancerului.

Așadar, poate că viitoarele medicamente pentru cancer pot fi realizate pe baza glicoalcaloizilor.

Noi medicamente pentru cancer ar putea fi sintetizate din plante

„Oamenii de știință din întreaga lume încă caută medicamente care vor fi letale pentru celulele canceroase, dar în același timp sigure pentru celulele sănătoase”, a spus Magdalena Winkiel.

„Nu este ușor, în ciuda progreselor în medicină și a dezvoltării puternice a tehnicilor moderne de tratament. De aceea ar putea merita să revenim la plantele medicinale care au fost folosite cu ani în urmă cu succes în tratarea diferitelor afecțiuni. Cred că merită să le reexaminăm proprietățile și poate să le redescoperim potențialul”, a adăugat ea, potrivit Interesting Engineering.

Glicoalcaloizii

Echipa de cercetare a studiat cinci glicoalcaloizi (solanină, chaconină, solasonină, solamargină și tomatină) care sunt prezenți în extractele brute din familia de plante solanacee.

Familia de plante Solanaceae include mai multe alimente consumate în mod obișnuit, dar și multe alimente toxice, ca urmare a alcaloizilor pe care îi produc pentru a se proteja împotriva animalelor erbivore. Cu toate acestea, cercetările anterioare arată că otrava se poate transforma în medicament dacă este administrată în doza corectă.

Glicoalcaloizii sunt cunoscuți pentru inhibarea creșterii celulelor canceroase și pentru potențiala ucidere a acestora.

Prin urmare, glicoalcaloizii au un potențial uriaș pentru viitoare tratamente, deoarece celuele canceroase sunt zone țintă importante pentru a ține sub control cancerul și pentru a îmbunătăți prognosticul pacienților. Studiile Silico, efectuate prin simulare pe computer, au arătat că glicoalcaloizii nu sunt toxici și nu riscă să afecteze ADN-ul sau să provoace viitoare tumori, deși există riscul de a avea un anumit impact asupra sistemului reproducător.

„Chiar dacă nu putem înlocui medicamentele anticancer care sunt folosite în prezent, poate că terapia combinată va crește eficacitatea tratamentui. Sunt multe întrebări, dar fără cunoștințe detaliate despre proprietățile glicoalcaloizilor, nu vom putea afla răspunsurile”, a spus Winkiel.

Ce noi medicamente pentru cancer ne-ar putea oferi cartofii?

După ce a efectuat studii in vitro și pe animale pentru a evalua ce glicoalcaloizi sunt suficient de siguri și promițători pentru a fi testați pe oameni, echipa de cercetare a evidențiat solanina și chaconina, glicoalcaloizi găsiți în cartofi. Cu toate acestea, cantitățile acestora din cartofi variază în funcție de soi, precum și de condițiile de temperatură și lumină la care au fost expuse plantele.

Solanina previne metastazele și oprește transformarea compușilor potențial cancerigeni în agenți cancerigeni în organism. În plus, cercetările asupra unui anumit tip de celule leucemice au arătat că solanina ar putea ucide celulele canceroase atunci când este utilizată în doze terapeutice.

Chaconina are potențialul de a fi utilizată pentru tratarea sepsisului, deoarece are efecte antiinflamatorii.

Solamargina inhibă reproducerea celulelor canceroase hepatice și țintește celulele stem canceroase, care se așteaptă să joace un rol substanțial în rezistența la medicamentele canceroase. Deci ar putea fi crucială în noi medicamente pentru cancer complementare.

Se crede, de asemenea, că solasonina, care este prezentă în diferite plante solanacee, atacă celulele stem canceroase, țintind aceeași cale.

Ce beneficii anticancer ar putea avea roșiile?

Chiar și roșiile au potențialul de a fi folosite în medicină în viitor, deoarece tomatina ajută organismul să regleze ciclul celular, astfel încât să poată ucide celulele canceroase.

Echipa de cercetare a subliniat că sunt necesare cercetări suplimentare pentru a stabili cum poate fi transpus cel mai bine acest potențial in vitro în medicina reală.

Studiul a fost publicat în Frontiers in Pharmacology.

Peste un miliard de tineri și-ar putea pierde auzul din cauza utilizării căștilor și a expunerii la volume ridicate