Home » Știință » Anul Nou a venit mai devreme pe Marte! Planeta Roșie a intrat în Anul 37

Anul Nou a venit mai devreme pe Marte! Planeta Roșie a intrat în Anul 37

Foto: NASA/ESA/JPL-Caltech
Publicat: 28.12.2022

Fanii planetei au fost nevoiți să desfacă șampania un pic mai devreme, deoarece pe 26 decembrie 2022 a fost Anul Nou pe Marte.

Planeta Roșie a intrat în Anul 37, însă anii de acolo durează de două ori mai mult decât cei de pe Pământ și este folosit un sistem diferit de numărare.

„Nu, nu sărbătorim accidental mai devreme”, a glumit contul de Twitter al NASA Mars, făcând referire la calendarul gregorian pe care îl urmează cea mai mare parte a lumii.

Cum se calculează Anul Nou pe Marte?

Primul zbor pe lângă Marte a fost efectuat de Mariner 4 pe 14 iulie 1965, dar pentru Anul Nou pe Marte, oamenii de știință încep să numere de când planeta a atins echinocțiul de primăvară nordic, în 1955. „Este un moment ales arbitrar, dar este util să existe un sistem”, au scris oficialii NASA pe Twitter.

„Numărarea anilor pe Marte îi ajută pe oamenii de știință să țină evidența observațiilor pe termen lung, cum ar fi datele meteorologice colectate de instrumentele NASA de-a lungul deceniilor”, au adăugat ei.

Cât durează un an pe Planeta Roșie?

Deoarece Marte este mai departe de Soare decât Pământul, este nevoie de aproximativ de două ori mai mult timp pentru ca Planeta Roșie să facă o revoluție completă.

Un an pe Marte are 687 de zile pământene și, ca o informație interesantă, ultima dată când am sărbătorit Revelionul Planetei Roșii, roverul Perseverance încă nu amartizase, scrie Space.com.

Roverul de dimensiunile unui autoturism a amartizat abia pe 18 februarie 2021, la aproximativ 11 zile după ce a fost sărbătorit Noul An Marțian.

Noi indicii despre materia întunecată. Ar putea fi formată din fotoni întunecați?

Sonda Juno a surprins o imagine uimitoare cu un corp ceresc acoperit cu sute de vulcani

Test de cultură generală. Care planetă mai este numită și „Steaua dimineții”?

Cum sună o furtună de praf pe Marte? Ascultă AICI!