Home » Știință » Test de cultură generală. Câte cuvinte pot înțelege câinii?

Test de cultură generală. Câte cuvinte pot înțelege câinii?

Publicat: 21.02.2023

Iată un gând care le-a trecut multor proprietari de câini prin minte: „Mă înțelege oare animalul meu de companie?” Și, potrivit unui nou studiu, câinii sunt capabili să înțeleagă mai mult decât mulți ar putea crede.

Cercetătorii canadieni care au studiat 165 de câini și stăpânii lor au descoperit că animalele au răspuns la între 15 și 215 cuvinte și fraze.

În medie, animalele de companie din cadrul studiului puteau înțelege 89 de cuvinte, adică același număr ca și un copil de 18 luni, scrie Sky News.

Cercetătorii Catherine Reeve și Sophie Jacques, de la Departamentul de Psihologie și Neuroștiințe al Universității Dalhousie, au legat capacitatea de învățare a animalelor de relația lor strânsă cu oamenii.

Câinii sunt capabili să înțeleagă mai mult decât am fi crezut

„Datorită istoriei lor evolutive și a asocierii strânse cu oamenii, câinii domestici au învățat să răspundă la indicii verbale și nonverbale ale oamenilor la un nivel neegalat de alte specii”, au declarat aceștia.

Studiul a concluzionat că, de fapt, câinii răspund des la comenzi, spre deosebire de cuvinte de tip obiect.

Aproape toți câinii au răspuns la propriul nume și la comenzi de bază precum vino, jos, stai, așteaptă, nu și lasă jos.

Capacitatea noastră de a comunica cu prietenii noștri patrupezi a fost legată de relația strânsă dintre oameni și câini de-a lungul istoriei.

Aproape toți câinii au răspuns la propriul nume

Majoritatea câinilor dădeau din coadă atunci când auzeau fraze precum „câine bun”, în timp ce doar o minoritate răspundea la comenzi mai puțin obișnuite.

Studiul a făcut publică o listă de cuvinte la care s-a constatat că aceștia răspund în mod constant.

„Câinii par să varieze foarte mult nu numai în ceea ce privește numărul, ci și în ceea ce privește tipurile de cuvinte la care se presupune că răspund”, au declarat cercetătorii.

Și, deși unii stăpâni de câini ar putea să nu fie de acord, cercetătorii au recunoscut că animalele ar putea pur și simplu să fi învățat să răspundă corect la cuvintele și comenzile pe care le aud – fără a înțelege neapărat pe deplin sensul acestora.

Ce culori pot vedea câinii? Mitul că văd doar în alb și negru a fost demontat