Home » Știință » SpaceX ar putea lansa racheta Starship pe orbită în luna martie

SpaceX ar putea lansa racheta Starship pe orbită în luna martie

Publicat: 11.02.2023

SpaceX ar putea lansa racheta Starship pe orbită în luna martie, potrivit unei postări de pe Twitter a lui Elon Musk.

CEO-ul SpaceX a confirmat la începutul acestei luni că încercarea de lansare ar putea avea loc în curând, scriind pe Twitter că „dacă testele rămase merg bine, vom încerca o lansare luna viitoare”.

În ultimele luni, SpaceX a făcut ultimele pregătiri pentru zborul orbital inaugural al rachetei sale Starship complet reutilizabile, după ce a efectuat recent o repetiție generală.

SpaceX ar putea lansa racheta Starship în martie

Musk a evidențiat dificultatea de a duce pe orbită o mașinărie atât de complexă. CEO-ul SpaceX a corectat un comentator de pe Twitter care s-a referit la lansare scriind: „ÎNCERCARE de lansare în martie. Succesul este departe de a fi sigur, dar entuziasmul este garantat”, citează Interesting Engineering.

SpaceX și Musk speră că Starship va deveni cea mai puternică rachetă operațională din lume. Acest titlu este deținut în prezent de Space Launch System (SLS) a NASA, care a generat o forță de tracțiune uriașă în misiunea Artemis I.

Cu toate acestea, Starship este de așteptat să genereze o forță dublă față de SLS, datorită celor 33 de motoare Raptor de nouă generație.

Prima navă spațială reutilizabilă ce poate transporta oameni

Musk a declarat de mult timp că Starship face parte din misiunea sa de a trimite oameni pe Marte. Racheta va fi prima navă spațială complet reutilizabilă care transportă oameni, reducând drastic costul lansărilor succesive. O versiune modificată a rachetei va fi folosită și ca aterizator lunar pentru misiunea Artemis III a NASA.

Musk a subliniat că SpaceX ar putea lansa racheta Starship în luna martie numai dacă „testele rămase merg bine”. În zilele următoare, compania va efectua probabil un test pe Booster 7, test care i-ar putea permite companiei să împărtășească în cele din urmă o dată fixă pentru lansarea orbitală a navei.

Cum ar trebui să decurgă lansarea?

Următorul zbor de testare orbital al Starship va trimite spre orbită treapta superioară înaltă de 50 de metri numită Ship 24, montată deasupra prototipului de primă treaptă Super Heavy numit Booster 7.

Booster 7 nu va ateriza pe uscat după acest prim zbor de testare orbital. În schimb, va cădea în Golful Mexic la scurt timp după ce va trimite Ship 24 pe orbită. Odată ce Ship 24 ajunge pe orbita Pământului, va înconjura o dată planeta înainte de a cădea în Oceanul Pacific, lângă insula Kauai din Hawaii.

Asteroidul Ryugu ne ajută să aflăm cum s-a format Sistemul Solar