Home » Știință » Imagini șocante de la NASA arată cât de repede se răspândesc emisiile de dioxid de carbon pe Pământ

Credit foto: NASA's Scientific Visualization Studio
Publicat: 22.06.2023

Știm că activitatea umană contribuie la creșterea cantității de dioxid de carbon (CO2) din atmosferă la cote record, limitând radiația de căldură în spațiu și contribuind la încălzirea generală a planetei.

Deși invizibile, fluxul și refluxul emisiilor de dioxid de carbon pot fi greu de înțeles, dar nu este cazul cu noile vizualizări publicate de Scientific Visualization Studio al NASA.

Aceste videoclipuri uluitoare demonstrează cu precizie unde este eliberată cea mai mare parte a acestui gaz cu efect de seră critic și cum se schimbă acest lucru în decursul unui singur an, potrivit Science Alert.

Cum se răspândesc combustibilii fosili pe întreaga planetă?

Există trei videoclipuri care pot fi vizionate, acoperind diferite regiuni ale lumii. Acestea arată emisiile de CO2 eliberate în 2021, cu emisii colorate în portocaliu pentru combustibilii fosili, în roșu pentru arderea biomasei, în verde pentru ecosistemele terestre și în albastru pentru ocean.

Punctele albastre arată locul în care carbonul este absorbit în mare parte de apele oceanice, iar punctele verzi de producătorii de pe uscat.

Sursa: YouTube

În videoclipul de mai sus apare câteva zone speciale de urmărit: în America de Nord și America de Sud, urmăriți punctul fierbinte de poluare din regiunea de nord-est a SUA și pulsația verde a pădurii amazoniene, în timp ce copacii absorb carbonul în timpul zilei.

Observați cum culoarea portocalie domină atmosfera și cum emisiile de combustibili fosili pe care le reprezintă se răspândesc pentru a învălui întreaga planetă pe măsură ce trec lunile.

În cel de-al doilea videoclip, care prezintă Europa, Orientul Mijlociu, și Africa, puteți vedea concentrații mai mari de emisii de combustibili fosili emise de națiunile europene și de Arabia Saudită.

Sursa: YouTube

În ceea ce privește videoclipul din Asia și Australia, o cantitate semnificativă de poluare ascunde Beijingul din China.

Comparați acest lucru cu lipsa relativă a emisiilor de combustibili fosili din Australia – o țară cu o densitate a populației relativ scăzută.

Sursa: YouTube

Nu că acest lucru absolvă de responsabilitate națiunea, care are cele mai mari emisii de cărbune pe cap de locuitor din lume.

Efectele inevitabile de vreme extremă

Deși dioxidul de carbon numără doar 0,04% din gazele din atmosfera Pământului, are un efect semnificativ în ceea ce privește împrăștierea radiației termice spre suprafață.

Toate acestea înseamnă valuri de căldură, secete, inundații și furtuni, care sunt fenomene extreme și tot mai frecvente, precum noile zone climatice pentru jumătate de planetă au efecte devastatoare asupra vieții sălbatice și un risc crescut de boli patogenice.

Oamenii de știință au descoperit un compus al canabisului într-o buruiană