Home » Știință » Test de cultură generală. De ce nu ne-am mai întors pe Lună?

Test de cultură generală. De ce nu ne-am mai întors pe Lună?

Publicat: 10.07.2023

În iulie 1969, oamenii au pășit pentru prima dată pe Lună, în cadrul misiunii Apollo 11. Dar de ce nu ne-am mai întors pe suprafața selenară după misiunea Apollo 17 din 1972?

Aselenizarea misiunii Apollo 11 din iulie 1969 a fost o performanță uriașă a efortului uman, a ingineriei și a științei.

Astronauții Apollo 11 au fost urmați de alte șase misiuni pe Lună, dintre care cinci au aselenizat cu succes. În total, 12 oameni au pășit pe suprafața lunară.

Dar în 1970, misiunile Apollo ulterioare au fost anulate. Apollo 17 a fost ultima misiune cu echipaj pe Lună, pentru o perioadă de timp nedeterminată. Motivul principal a fost costul unei astfel de misiuni.

Când a pășit omul pe Lună pentru ultima oară?

Deși nu am mai trimis un om pe suprafața selenară din anii 1970, în prezent există misiuni regulate cu echipaj în spațiu.

Skylab a fost prima stație spațială gestionată și operată de NASA. Aceasta a funcționat între mai 1973 și februarie 1974. Dispunea de un atelier, un observator și a efectuat sute de experimente.

Dezvoltarea și utilizarea ulterioară a Skylab a fost amânată din cauza problemelor legate de dezvoltarea navetei spațiale. În cele din urmă, dezintegrarea orbitală a Skylab nu a putut fi oprită. Dezintegrarea orbitală înseamnă scăderea treptată a distanței dintre două obiecte aflate pe orbită unul față de celălalt.

Prima navă spațială reutilizabilă, naveta spațială a NASA a permis lansarea și întoarcerea pe Pământ a sateliților. Nava spațială cu echipaj a permis NASA să călătorească pentru a recupera sateliții avariați.

Naveta spațială a fost esențială pentru dezvoltarea ISS

Mir a fost o stație spațială rusă care a funcționat din 1986 până în 2001 și a fost prima stație de cercetare locuită continuu pe orbită. Pe stația spațială au fost efectuate numeroase experimente, iar succesul acesteia avea să devină modelul pentru actuala Stație Spațială Internațională, scrie Royal Museums Greenwich.

Stația Spațială Internațională, sau ISS, este un satelit artificial aflat pe orbita joasă a Pământului și locuit în permanență. Un proiect comun al SUA, Rusiei, Japoniei, Europei și Canadei, astronauții de la bordul ISS efectuează diverse experimente și locuiesc pe stație timp de aproximativ șase luni la rând.

Ultima misiune cu echipaj pe Lună

Ultima misiune cu echipaj pe Lună a fost Apollo 17, ce a avut loc între 7 și 19 decembrie 1972.

A fost o misiune de 12 zile și a doborât multe recorduri: cea mai lungă ieșire în spațiu, cea mai lungă aselenizare și cele mai multe mostre lunare aduse pe Pământ.

Harrison H. Schmitt a fost pilotul modulului lunar, fiind totodată și geolog. Acestuia i s-au alăturat Ronald E. Evans ca pilot al modulului de comandă și Eugene Cernan drept comandant al misiunii.

Cercetătorul care a aflat că este alergic la Lună, abia după ce a pășit pe suprafața selenară

Primul zbor spațial comercial al Virgin Galactic ar putea avea loc luna aceasta

NASA crede că există viață pe Lună, mai ales în craterele de la polul sudic

Pământul are „o nouă Lună”? Obiectul există cel puțin din anul 100 î.Hr.