Home » Știință » Pământul are „o nouă Lună”? Obiectul există cel puțin din anul 100 î.Hr.

Pământul are „o nouă Lună”? Obiectul există cel puțin din anul 100 î.Hr.

Publicat: 03.06.2023

Obiectul, cunoscut sub numele de 2023 FW, este mic, nu cu mult mai mare decât o clădire de patru sau cinci etaje. Din punctul de vedere al planetei noastre, obiectul se învârte în jurul nostru la o distanță medie de 26,9 milioane de kilometri, însă nu este „o nouă Lună” în adevăratul sens al cuvântului.

Motivul pentru care acest obiect și celelalte cvasi-luni observate experimentează o orbită atât de ciudată este că se află într-o rezonanță 1:1 cu Pământul. Acest lucru înseamnă că ele efectuează o rotație completă în jurul Soarelui în același timp cu planeta noastră.

Dar obiectele sunt situate mult dincolo de regiunea de influență gravitațională a Pământului, așa-numita Sferă a lui Hill, care se întinde până la 1,5 milioane de kilometri.

Obiectul se învârte în jurul Pământului la o distanță de 26,9 milioane de kilometri

Mișcarea cvasi-lunilor în jurul Pământului este o întâmplare și nu planeta noastră le menține pe orbită. Cvasi-lunile de fapt vin și pleacă.s

Cea mai stabilă cvasi-lună cunoscută se numește 469219 Kamoʻoalewa, fiind descoperită în anul 2016. Acest obiect, care ar fi putut fi o bucată din Luna noastră, a orbitat în jurul Pământului timp de cel puțin un secol și va continua să facă asta în secolele următoare.

O analiză preliminară a lui 2023 FW realizată de astronomul și jurnalistul francez Adrien Coffinet sugerează că recordul lui Kamoʻoalewa ar putea fi distrus de acest obiect recent descoperit, scrie IFL Science.

Cvasi-lunile vin și pleacă

Este posibil ca acesta să fi existat cel puțin din anul 100 î.Hr. și va fi alături de noi pentru o lungă perioadă de timp.

„Se pare că este cel mai lung cvasi-satelit al Pământului cunoscut până în prezent”, a declarat Coffinet pentru Sky and Telescope.

În ciuda faptului că este un obiect din apropierea Pământului, 2023 FW nu reprezintă niciun risc pentru noi. Își păstrează distanța față de planeta noastră și, dacă vreodată acest lucru s-ar schimba, am ști cu zeci de ani înainte.

NASA a descoperit rămășițele sondei spațiale japoneze care s-a prăbușit pe Lună

Blue Origin va ajuta astronauții NASA să se întoarcă pe Lună

Dmitri Rogozin, fost director al Roscosmos, refuză să creadă că NASA a ajuns pe Lună

Cum ar putea fi obținută apa de băut pe Lună? Este mai simplu decât pare!