Home » Știință » O nouă baterie pentru vehicule electrice ar putea avea o durată totală de viață de milioane de kilometri

O nouă baterie pentru vehicule electrice ar putea avea o durată totală de viață de milioane de kilometri

Publicat: 25.06.2024

Farasis Energy din China a dezvăluit o nouă baterie pentru vehicule electrice (EV) cu autonomie excepțională și toleranță la temperaturi extreme.

Această nouă baterie pentru vehicule electrice poate funcționa normal între -30°C și 65°C și poate continua să funcționeze la 70% din capacitatea sa (SOH) chiar și după mii de cicluri de încărcare.

Farasis Energy a prezentat noua baterie la Conferința ASEAN Automotive Supply Chain din acest an, care a avut loc în Thailanda între 18 și 19 iunie.

O nouă baterie pentru vehicule electrice ar putea schimba totul

Conferința ASEAN Automotive Supply Chain se concentrează pe integrarea regională în industria auto. Ea evidențiază tendințele, inovațiile și provocările, reunind lideri din industrie, factori de decizie și părțile interesate, scrie Interesting Engineering.

Conferința își propune să faciliteze discuțiile despre optimizarea lanțului de aprovizionare, progresele tehnologice și strategiile colaborative pentru a spori competitivitatea și durabilitatea în sectorul auto din ASEAN.

Noua baterie promite multe pentru vehiculele de pasageri și comerciale cu energie nouă și pentru aplicații noi, cum ar fi vehiculele cu două sau trei roți sau vehicule electrice cu decolare și aterizare verticală (eVTOL) etc.

Conform declarațiilor lui Jack Peng, de la Farasis Energy, care a prezentat noua tehnologie de baterie, aceasta se bucură de performanțe ridicate, standarde de siguranță de top și adaptabilitate robustă la temperaturi. Dacă afirmațiile despre baterie sunt adevărate, aceasta ar putea schimba jocul pe piața vehiculelor electrice în viitor.

Peng a explicat că bateria a fost dezvoltată pentru temperaturile ridicate din Asociația Națiunilor din Sud-Estul Asiei (ASEAN) și națiunile învecinate.

Ce performanțe atinge noua baterie?

Aceste baterii pot funcționa normal în intervalul de temperaturi de la -30 °C la 65 °C. Într-un mediu de 25°C, o singură celulă de baterie poate suporta 2.500 de cicluri cu o capacitate mai mare de 70%.

Într-un mediu de 45°C, o singură celulă de baterie poate suporta 1500 de cicluri cu o capacitate mai mare de 70%. Acestea sunt rezistente la medii cu temperaturi ridicate, pot descărca la rate ridicate fără probleme, iar temperatura unei singure celule de baterie crește doar cu aproximativ 5°C.

Mai mult, cea mai recentă tehnologie a bateriei semi-solid-state poate îmbunătăți semnificativ stabilitatea la nivel de material, ducând la o durată de viață incredibil de lungă a bateriei. Testele efectuate în laboratorul Farasis Energy au arătat că aceste baterii pot suporta peste 5.000 de cicluri cu o capacitate de 70%.

Acest lucru, a explicat Peng, a rezultat într-o distanță totală de conducere de peste 1,6 milioane de kilometri. Această tehnologie are potențialul de a fi aplicată la scară largă în diferite vehicule, cum ar fi mașinile de pasageri, vehiculele comerciale, eVTOL, autobuzele, autocarele și alte domenii, îmbunătățind semnificativ durabilitatea bateriei, eficiența operațională și reducând costurile.

O nouă baterie pentru vehicule electrice de la o companie cu tradiție în domeniu

Farasis Energy a fost un jucător important în tehnologia bateriilor timp de 27 de ani. Afacerea auto a companiei a avut succes pe piețele interne și internaționale.

Considerată un lider global în tehnologii inovatoare de energie nouă, compania Farasis Energy a introdus prima baterie de putere cu sodiu-ion din lume pentru clienții de vehicule electrice. Aceasta a realizat livrarea către clienți finali a aeronavelor electrice cu decolare și aterizare verticală (eVTOL).

În piața vehiculelor electrice cu două roți, Farasis Energy este prima companie de baterii de putere din China. Deține cea mai mare cotă de piață globală în piața bateriilor litiu de înaltă performanță pentru motociclete electrice.

În plus, Farasis Energy este cel mai mare furnizor de baterii pentru compania de motociclete electrice de lux ZERO.

Vă recomandăm să citiți și:

Ceva foarte ciudat se întâmplă cu metalul în spațiu

Cum au schimbat lumea cercetările în domeniul parfumurilor?

O companie japoneză vrea să construiască un lift spațial până în 2050

A fost creată planta care purifică aerul

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Erwin Schrödinger și „pisica” care a schimbat fizica: povestea unui laureat Nobel exilat de naziști
Erwin Schrödinger și „pisica” care a schimbat fizica: povestea unui laureat Nobel exilat de naziști
De ce unele cuvinte ne atrag atenția mai mult decât altele? Experții spun că totul depinde de cum sună fiecare
De ce unele cuvinte ne atrag atenția mai mult decât altele? Experții spun că totul depinde de cum sună fiecare
Dezamăgirea modifică chimia creierului și comportamentul, arată un studiu efectuat pe șoareci
Dezamăgirea modifică chimia creierului și comportamentul, arată un studiu efectuat pe șoareci
Test de cultură generală. Ce au oamenii în comun cu rechinii?
Test de cultură generală. Ce au oamenii în comun cu rechinii?
Ceva s-a prăbușit pe Lună, iar astronomii au reușit să înregistreze momentul
Ceva s-a prăbușit pe Lună, iar astronomii au reușit să înregistreze momentul
Vladimir Putin i-a numit „hoți” pe liderii europeni
Vladimir Putin i-a numit „hoți” pe liderii europeni
Cele mai bune destinații de iarnă cu mult Soare și bere ieftină
Cele mai bune destinații de iarnă cu mult Soare și bere ieftină
De ce prețurile petrolului din România rămân neschimbate?
De ce prețurile petrolului din România rămân neschimbate?
Scriitoarea care a semnat „cel mai important roman în limba engleză”
Scriitoarea care a semnat „cel mai important roman în limba engleză”
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu