Home » D:News » Zona arctica ascunde 90 de miliarde de barili de petrol

Zona arctica ascunde 90 de miliarde de barili de petrol

Publicat: 25.07.2008
Conform unui studiu recent, emis de US Geological Survey (USGS), zona arctica ar detine nu mai putin de 90 de miliarde de barili de petrol, gaze naturale si gaze in stare lichida, anunta BBC.

Cu toate acestea, eventualele forari la adancime sunt insa destul de controversate, cei mai aprigi oponenti ai acestei variante fiind grupurile ecologiste care au atras atentia asupra consecintelor nefaste pe care le poate avea o astfel de actiune.

Cercetatorii americani au declarat ca studiile efectuate in ultimii ani au aratat ca zona arctica ar contine circa 13% din resursele de petrol ale planetei, 30% din cele e gaze naturale si 20% din resursele neexploatate de gaz natural in stare lichida.

„Inainte de a lua o decizie privind exploatarea acestor resurse trebuie sa privim la efectele pe care le-ar putea avea asupra comunitatilor native, a speciilor protejate si a sanatatii Terrei. Dar inainte de toate trebuie sa stim sigur ce anume se gaseste acolo”, a afirmat Mark Myers, director USGS.

Statele Unite ale Americii au propus deja un proiect prin care resursele de petrol din zona coastelor americane sa fie exploatate pentru a reduce dependenta de importuri.

Sursa:BBC