Home » D:News » Proaspăt creat în laborator: un nou element îşi câştigă locul în tabelul lui Mendeleev

Publicat: 28.08.2013
În curând, tabelul periodic va suferi o schimbare. Oamenii de ştiinţă oferă noi dovezi prin care atestă existenţa unui noi element, încă neconfirmat.

Elementul super greu nu a primit un nume oficial, dar specialiştii îi spun „ununpentium”, nume care semnifică numărul său atomic 115.

Elementul este foarte radioactiv şi el poate fi observat pentru mai puţin de o secundă înainte de a se descompune în atomi mai uşori.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Lund, din Suedia susţin că descoperirile lor legate de ununpentium susţin afirmaţiile pe care le-au făcut acum un deceniu oamenii de ştiinţă din SUA şi Rusia.

„Experimentul a fost unul reuşit şi fiind una dintre cele mai importante cercetări realizate in acest domeniu în ultimii ani”, a declarat coordonatorul studiului, Dirk Rudolph profesor de fizică atomică de la Universitatea Lund.

Oamenii de ştiinţă cred că prin crearea elementelor din ce în ce mai grele ei vor putea să descopere o „insulă de stabilitate” teoretică, o regiune nedescoperită din tabelul periodic unde ar putea exista elemente super grele stabile, a căror utilizare practică nu a fost încă descoperită.

În urma experimentelor de acum 10 ani din Dubna, Rusia, oamenii de ştiinţă au declarat că au creat atomi cu 115 protoni. Măsurătorile lor nu au fost confirmate în experimente la GSI Helmholtz Center for Heavy Ion Research in Germany.

„În timpul experimentului nostru ce a durat 3 săptămâni am observat 30 de [astfel de atomi]”, a declarat cercetătorul Dirk Rudolph, profesor de fizică atomică de la Universitatea Lund, adăugând că în experimentele anterioare, ruşii au detectat 37 de atomi cu 115 protoni.

Sursa: Counsel&Heal