Home » D:News » Descoperire fascinantă despre cacao: cum ne poate ajuta să oprim maladia Alzheimer şi alte boli ale creierului

Publicat: 28.06.2014
O ceaşcă de cacao consumată în fiecare seară, înainte de culcare, ar putea opri evoluţia maladiei Alzheimer şi a altor boli degenerative ale creierului, se arată într-un nou studiu realizat de cercetătorii americani.

Testele realizate de oamenii de ştiinţă de la Mount Sinai Hospital din New York au arătat că un anumit tip de cacao împiedică grupurile de proteine dăunătoare să se depună pe creier şi să deterioreze celulele nervoase, boala astfel evoluând.

Astfel, soiul de cacao numit „Lavado” este bogat în polifenoli – antioxidanţi care se găsesc şi în fructe şi legume, despre care studii anterioare au arătat că previn dezvoltarea bolilor degenerative ale creierului.

De asemenea, echipa de cercetători a testat alte soiuri de cacao, însă „Lavado”, care conţine cel mai mare nivel de polifenoli, a reieşit a fi cel mai eficient pentru a combate acumularea de proteine dăunătoare.

Deoarece pierderea funcţiei sinaptice ar putea juca un rol esenţial în pierderile de memorie mai mult decât pierderea celulelor nervoase, salvarea funcţiei sinaptice ar putea reprezenta o ţintă mai mare pentru un tratament eficient în cazul bolii Alzheimer, a declarat profesorul Giulio Maria Pasinetti, care a coordonat studiul.

În creierele afectate de boli degenerative, precum Alzheimer, proteinele dăunătoare se grupează şi completează golurile dintre celulele nervoase, afectând circuitul memoriei şi alte funcţii normale ale creierului.

Pasinetti a sugerat că ar fi indicat ca oamenii să includă cacao „Lavado” într-un supliment alimentar, care să facă parte din tratamentul contra bolilor degenerative.

Cercetarea a fost publicată în Journal of Alzheimer’s Disease.

Surse: Mediafax, Daily Mail, Icahn