Home » D:News » Cum arată cel mai aglomerat loc din Calea Lactee, surprins de Telescopul Hubble

Cum arată cel mai aglomerat loc din Calea Lactee, surprins de Telescopul Hubble

Publicat: 05.06.2015
Telescopul Spaţial Hubble a surprins o nouă imagine inedită, care prezintă Roiul Arches, cel mai aglomerat roi stelar din Calea Lactee.

Roiul Arches se află la o distanţă de 25.000 ani-lumină de Pământ în constelaţia Săgetătorului, aproape de „inima” galaxiei noastre, Calea Lactee. Ca şi vecinul său, Roiul Quintuplet, Roiul Arches este un obiect astronomic tânăr, cu o vârstă între două şi patru milioane de ani.

Roiul Arches este atât de dens încât într-o regiune cu raza egală cu distanţa dintre Soare şi cea mai apropiată stea, Proxima Centauri (aflată la 4,2 ani lumină de Soare), se află peste 100.000 de stele.

Cel puţin 150 de stele din acest roi se numără printre cele mai strălucitoare stele descoperite în Calea Lactee. Aceste stele sunt atât de mari şi strălucitoare, încât îşi vor consuma energia în „scurt timp”, câteva milioane de ani pe scară cosmologică şi vor muri în explozii spectaculoase. Datorită vieţii scurte a stelelor din roiul stelar, gazul din compoziţia stelelor conţine o cantitate neobişnuit de mare de elemente grele, produse de generaţiile timpurii de stele.

Citeşte aici continuarea!