Home » D:News » După 20 de ani de muncă şi miliarde de dolari cheltuiţi, giganticul telescop spaţial al NASA este finalizat. Are oglinzi placate cu aur şi este de 100 de ori mai puternic decât Hubble

Publicat: 05.11.2016
După ani întregi de eforturi şi miliarde de dolari investiţi, componentele Telescopului Spaţial James Webb al NASA sunt, în final, realizate.

Oglinda gigantică a telescopului a fost prezentată ieri la NASA’s Goddard Space Flight Center din Maryland. Cu cele 18 oglinzi  mai mici, hexagonale, placate cu aur, care intră în componenţa acesteia, puterea de observaţie a sa este de 100 de ori mai mare decât cea a telescopului Hubble.

De asemenea, săptămâna aceasta a fost făcut public faptul că a fost construit un parasolar de mărimea unui teren de tenis pentru a proteja optica acestui telescop de razele soarelui. După ce vor fi demarate câteva teste, probabil că oglinda telescopului şi parasolarul vor fi integrate împreună.

„Atunci când va fi definitivat, Webb va fi cel mai mare şi cel mai complex observator spaţial care a fost construit vreodată”, a afirmat administratorul NASA, Charlie Bolden.

Când va fi lansat, în octombrie 2018, va fi poziţionat în spatele orbitei Lunii, într-o regiune cu stabilitate gravitaţională numită Punctul Lagrange 2 sau, simpul L2. De aici, viziunea asupra cosmosului va fi neobstrucţionată. Cu toate că este considerat succesorul lui Hubble, există câteva diferenţe clare între acestea, JWST  putând realiza vizualizarea Universului cu ajutorul razelor infraroşii. Cu toate acestea, dimensiunea sa va permite observarea detaliată a galaxiilor, a stelelor şi, probabil, şi a exoplanetelor. Acest lucru va putea fi posibil datorită capabilităţii telescopului de a străpunge praful cosmic cu ajutorul razelor infraroşii.

Iniţial, lansarea acestui telescop era programată pentru anul 2011, iar costul său nu trebuia să depăşească 1 miliard de dolari, însă diferite întârzieri au făcut ca lansarea acestuia să fie programată pentru anul 2018. Mai mult, acesta nu va putea fi alimentat cu combustibil atunci când se va afla în spaţiu, spre deosebire de Hubble, care dispunea de diferite misiuni de reparaţii cu echipaj uman, pentru a remedia defectele şi a-l îmbunătăţi.

Construcţia acestuia a început acum mai bine de 20 de ani.

Herschel, cel mai mare telescop cu infraroşu trimis în spaţiu, a fost dezactivat după patru ani de servicii