Home » D:News » Cea mai veche ploaie de meteori are loc luna aceasta. Cum puteţi vedea Lyridele

Cea mai veche ploaie de meteori are loc luna aceasta. Cum puteţi vedea Lyridele

Publicat: 18.04.2018
Ploaia de meteori Lyride începe săptămâna aceasta. Ploaia de meteori anuală are loc între 16-25 aprilie. Fenomenul se produce atunci când Pământul trece prin coada unei comete.

Deşi ploile de meteori sunt greu de prezis, probabil că punctul maxim al acestuia va fi atins în România în noaptea de 22-23 aprilie, atunci când Luna nu va interfera cu fenomenul.

În punctul maxim vor fi aproximativ 10-20 de meteori pe oră, conform Science Alert. Cel mai bun loc pentru a privi ploaia de meteori va fi în locurile în care cantitatea de poluare cu lumină artificială este redusă. Cel mai bun moment pentru observarea stelelor căzătoare este după apus şi înainte de răsărit.

Fiind considerat cel mai vechi curent de meteori, Lyridele au fost denumite după constelaţia Lyra. Pe cer punctul din care stelele par să apară se află în apropiere de steaua Vega, una dintre cele mai luminoase stele de pe cer în această perioadă. Astronomii ne sugerează să ne îndreptăm privirea către estul cerului.

Lyridele sunt create de reziduurile din coada cometei Thatcher ce realizează o orbită în jurul Soarelui în aproximativ 415 ani. Cometa va mai trece pe lângă Pământ abia în 2276