Prima pagină D:News

Luna are suficienta gheata pentru a sustine viata

03.03.2010 | ● Vizualizări: 1245
Luna are suficienta gheata pentru a sustine viata     NASA, Luna, apa pe luna, programul Constellation, intoarcerea pe Luna, Barack Obama, exploreare spatiala + zoom

Radarul misiunii spatiale indiene Chandrayaan-1, un satelit de observatie care survoleaza Luna, a identificat un nou depozit de gheata intr-un crater aflat in apropierea Polului Nord al Selenei.

Pana in prezent, NASA a descoperit, pe Luna, peste 40 de craterede mici dimensiuni care contin si apa inghetata. Craterele audiametre cuprinse intre 2 si 15 km, iar apa inghetata are o grosimede cativa metri - asa cum a confirmat si radarul de peChandrayaan-1.

Cercetatorul Paul Spundis de la Institutul Lunar si Planetar dinHouston, S.U.A., estimeaza ca aceste cratere ascund in jur de 600de milioane de tone de gheata. Daca am echivala aceasta cantitatein combustibil pentru navete spatiale, gheata identificata panaacum pe Luna ne-ar fi suficienta pentru a lansa cate o nava pe zivreme de 2.200 de ani, a declarat cercetatorul.

Elementul comun al craterelor care au depozite de gheata estefaptul ca lumina Soarelui nu a mai patruns in ele de catevamilioane de ani, temperatura de aici fiind de -248 de grade Celsius(mai scazuta chiar decat aceea de pe suprafata lui Pluto), fenomencare a conservat gheata vreme de milenii. « Este apa inghetata instare pura », a mai declarat Dr. Spundis.

In luna februarie a acestui an, presedintele american Barack Obama a opritprogramul Constelation prin care NASA planuia sa trimita un nouechipaj uman pe Luna, pana in 2020. Spundis considerainsa ca in lumina noilor descoperiri din ultimele luni, descoperiricare au revolutionat modul in care cercetatorii vad Luna, prezenta umana pe Luna este posibilaintrucat satelitul ne ofera resursele necesare pentrua supravietui o vreme acolo.