Home » D:News » Mai bine lasam natura sa-si faca treaba

Mai bine lasam natura sa-si faca treaba

Publicat: 15.04.2009
Biocombustibilii pot fi utili in reducerea emisiilor de carbon dar, daca sunt plantati in locul padurilor, fac mai mult rau decat bine, arata un studiu stiintific recent.

Desi biocombustibilii pot avea un rol pozitiv in reducerea cantitatii de gaze cu efect de sera, asta nu se intampla in orice conditii. In Indonezia si Malezia, de pilda, inlocuirea padurilor tropicale cu plantatii de palmieri, pentru a produce ulei de palmier ce va fi transformat in biocombustibil, este o practica daunatoare. Dupa opinia lui Finn Danielsen, autorul studiului, asemenea actiuni au un impact contrar celui scontat, grabind, de fapt, schimbarile climatice, deoarece inlocuiesc cele mai performante “unelte” de absorbtie a dioxidului de carbon – padurile tropicale – cu plante mult mai putin eficiente din acest punct de vedere. In plus, inlocuirea padurii tropicale cu monoculturi (suprafete cultivate cu o singura specie de planta) duce la scaderea dramatica a biodiversitatii vegetale si animale.

Pentru a obtine un rezultat pozitiv de pe urma cultivarii plantelor pentru biocombustibil, ar trebui ca respectivele plante – palmieri, soia, trestie de zahar etc. – sa fie cultivate numai pe locuri virane, in pajisti degradate, pe terenuri sarace unde nu mai pot creste decat plante erbacee, nu si copaci.