Home » D:News » Cometele – un posibil leagan al vietii

Cometele – un posibil leagan al vietii

Publicat: 31.07.2009
Un studiu recent arata ca in interiorul cometelor ar fi existat, timp de un milion de ani dupa formarea lor, apa lichida. Aceasta, impreuna cu substantele organice deja descoperite in comete, ar fi putut fi elementele care au stat la baza aparitiei materiei vii.

Apa si substantele organice din comete ar fi putut furniza formelor primitive de viata conditii ideale pentru a se dezvolta. Argumentul apartine celebrului om de stiinta Chandra Wickramasinghe si colegilor sai de la Centrul de Astrobiologie din Cardiff, Marea Britanie.

Cercetatorii considera ca formarea sistemului nostru solar a fost declansata de unda de soc provocata de explozia unei supernove. Explozia a aruncat in sistemul solar primordial, elemente radioactive ca aluminiu 26, din care o parte a fost incorporat in comete. Caldura emanata de materialul radioactiv ar fi topit gheata din interiorul cometelor, dand nastere apei lichide, care ar fi ramas in acesta stare timp de cca. un milion  de ani.

Ipoteza sugereaza, astfel, o posibila legatura intre viata pe Pamant si comete. Pe baza ei, Chandra Wickramasinghe si  astronomul britanic Sir Fred Hoyle (1915-2001) au lansat teoria numita a panspermiei cometare, conform careia germenii vietii ar fi fost adusi pe Pamant de comete.