Prima pagină D:News

Cel mai vechi hominid din lume este Ardi, stramoasa lui Lucy

10.02.2009 | ● Vizualizări: 553
Cel mai vechi hominid din lume este Ardi, stramoasa lui Lucy     hominid, lucy, mersul biped, fosile + zoom

Ardipithecus ramidus, o specie de hominid ale carui resturi fosile au fost descrise in detaliu intr-o serie de articole publicate in ultimul numar al revistei “Science”, a trait in Etiopia, in urma cu 4,4 milioane de ani.

Hominidul botezat Ardi, de sex feminin, cantarea circa 50 kg la o inaltime de 120 centimetri si este, asadar, cu un milion de ani mai batran decat faimoasa Lucy, exemplarul de Australopithecus afarensis descoperit in 1974, deja adaptat, din punct de vedere anatomic, la mersul biped. Gratie analizei craniului, dintilor, bazinului, a picioarelor si a altor oase (peste 110 resturi fosile), cercetatorii au stabilit ca Ardipithecus avea un amestec de trasaturi primitive, posedate si de predecesorii sai, primatele din Miocen, dar si trasaturi "derivate", impartasite exclusiv cu hominizii succesivi. "La Ardipithecus se observa o anatomie inca nespecializata si inca neevoluata catre caracteristicile Australopithecus. De aceea, analizand ceea ce a mai ramas din schelet, de la maini la picioare, credem ca ne gasim in fata unei creaturi-mozaic: nu e nici cimpanzeu, nici fiinta umana, ci un Ardipithecus", a comentat Tim White, cercetator la Universitatea Berkley, California.

Tag-uri: hominid | lucy | mersul biped | fosile