Home » D:News » Prea multa marfa in magazine? Cumparatorii risca o depresie

Prea multa marfa in magazine? Cumparatorii risca o depresie

Prea multa marfa in magazine? Cumparatorii risca o depresie
Publicat: 24.01.2010
Atunci cand existra prea multe optiuni, dificultatea alegerii ii poate face pe clienti sa se simta confuzi, dar poate conduce si la probleme de sanatate.

In fiecare zi, oamenii stau in fata rafturilor imense, pline cu
marfa, dintr-un hipermarket, intrebandu-se ce sa aleaga dintre
zecile de feluri de sampon, cafea, suc de fructe sau ciocolata.

Dupa parerea psihologilor, fenomenul poate avea consecinte
foarte neplacute si serioase: de fiecare data cand facem o alegere,
ne temem, subconstient, sa nu fi gresit, iar cu cat exista mai
multe posibilitati de a alege, cu atat ingrijorarea e mai mare.

Toate acestea produc nu numai dezorientare si confuzie, ci si un
sentiment de nesiguranta, nefericire si chiar depresii.

Dupa opinia unor specialisti americanii americani, latura
periculoasa a existentei prea multor optiuni se manifesta nu numai
in ceea ce priveste cumparaturile, ci si in alte aspecte ale
vietii.

De pilda, in societatea occidentala contemporana, oamenii au mai
multe optiuni – deci, teoretic, mai multa libertate – in ceea ce
priveste relatiile cu alte persoane, decat aveau in urma cu cateva
decenii.

Dar a profita de acesta libertate implica, in multe cazuri,
distantarea de propria familie, de cei apropiati, care ar putea sa
ofere sprijin emotional in momente de criza.

Sursa:
Mail online

CITESTE SI:

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase