Un “balaur” carnivor teroriza Romania acum 80 de milioane de ani
Prima pagină D:News

Un “balaur” carnivor teroriza Romania acum 80 de milioane de ani

08.31.2010 | ● Vizualizări: 340
Un “balaur” carnivor haladuia pe teritoriul Romaniei acum 80 de milioane de ani     paleontologie, dinozaur, carnivor, balaur, gheara, fosila + zoom

Fosile ale unui dinozaur pradator, inrudit cu Velociraptor, au fost descoperite in apropierea localitatii Sebes, din Transilvania.

Pe baza resturile scheletice gasite - vertebre, coaste, oase alebazinului si ale membrelor - paleontologii dr. Zoltan Csiki, de laUniversitatea din Bucuresti, Mark Norell, de la Muzeul American deIstorie Naturala din New York, Mátyás Vremir, de la MuzeulSocietatii Ardelene, Cluj-Napoca si Stephen Brusatte, de laUniversitatea Columbia din New York, SUA, au reconstituit"portretul" pradatorului: un dinozaur lung de cca. 2 metri, cucorpul indesat, musculos, cu picioare scurte si inzestrat cu douagheare supradimensionate la fiecare picior.

Lucrarea care descrie descoperirea a fost publicata in revistaProceedings of the National Academy of Sciences, iar nouaspecie a primit numele stiintific - foarte evocator - de Balaurbondoc.

Bazandu-se pe caracteristicile morfologice, cercetatoriiconsidera ca "balaurul" vana, probabil, intr-un mod diferit fata dereprezentantii speciilor mai zvelte, fiind construit pentru atacuriin forta, mai degraba decat pentru viteza, si isi folosea memebreleposterioare, cu ghearele lor enorme, pentru a-si sfasia prada.

Sursa: Telegraph Science