Prima pagină D:News

Cel mai mic peste marin european a fost descoperit in Scotia

10.08.2010 | ● Vizualizări: 1090
Cel mai mic peste marin European a fost descoperit in Scotia     peste, gupi, lebetus guilleti, specie, rar + zoom

Se numeste Lebetus guilleti si este cea mai mica specie de peste marin descoperit vreodata in Europa. Minusculul gupi atinge o lungime maxima de 24 de milimetri si a fost identificat de catre doi biologi scotieni, Rachel Hope si Richard Shucksmith, in apropiere de localitatea Lunna.

Lebetus guilleti a fost, in fapt, definit ca specie in anul1971, numai ca exemplarele descoperite pana in prezent au fostextrem de rare, mai putin de 10 in ultimii 40 de ani. Si totusi,niciun peste de acest gen nu a fost identificat pana in prezent innordul Europei, singurele exemplare fiind descoperite pe coastaSpaniei.

"Suntem incantati de faptul ca am identificat un peste atat de rarin Shetland. Amandoi facem scufundari de peste 10 ani si amobservat mii de specii marine, dar niciodata un gupi din aceastaspecie. Ne-am dat seama ca se intampla ceva neobisnuit atunci candam developat fotografiile si cand am inteles ca am surprins pepelicula unul dintre cei mai rari pesti de pe planeta", sustin ceidoi naturalisti scotieni.

Sursa: Discoveryon