Prima pagină D:News

În 20 de ani, vasul de toaletă va detecta cancerul înainte să formeze tumori!

06.06.2011 | ● Vizualizări: 321
În 20 de ani, vasul de toaletă va detecta cancerul înainte să formeze tumori!     cancer, viitor, toaleta, fizica, proteine + zoom

Un prestigios fizician american, Michio Kaku, autorul cărţii „Fizica viitorului”, a descris într-un interviu felul radical în care vieţile noastre vor fi schimbate ca urmare a unei mai bune înţelegeri a legilor fizicii.

"Graţie legii lui Moore, care postulează că putereacomputaţională se dublează la fiecare 18 luni, avem parte decomputere din ce în ce mai puternice. Totuşi, siliciul nu poatecontinua acest progres la nesfârşit - când pe un chip mai mic decâto unghie sunt înghesuiţi foarte mulţi tranzistori, acesta seîncinge atât de tare încât se topeşte. Pentru a continua acest ritmal dezvoltării, de care economia depinde, fizicienii încearcă săcreeze era post-siliciu. Aceasta va cuprinde computere atomice,computere cuantice, computere bazate pe ADN, computere bazate pe proteine", explicăKaku.

Internetul va fi în fiecare obiect, prezice Kaku, graţienanotehnologiei. "Cercetarea în domeniul computerelor şi alnanotehnologiei avansează cu o asemenea viteză încât chip-urile vorajunge să coste 1 cent, mai puţin decât ambalajul unei gume demestecat. Astfel, fiecare obiect va fi conectat la Internet,inclusiv lentilele de contact. Când vom clipi, vom ficonectaţi la internet. Atunci când vom întâlni o persoanănecunoscută, îi vom putea accesa imediat biografia pe Internet.Dacă va vorbi altă limbă, spusele sale vor fi instantsubtitrate", adaugă el.

Cum se va schimba medicina în viitor? "Vom merge la doctor decâteva ori pe zi - atunci când mergem la toaletă. Diagnosticareabolilor va fi revoluţionată. Să luăm ca exemplu cancerulpancreatic, de care suferă nume precum Steve Jobs sau ArethaFranklin. Oamenii de ştiinţă au descoperit că este o boală ce sedezvoltă în 20 de ani în corp, însă îl simţim abia în ultima partea acestora. În viitor, chip-urile incorporate în vasele detoaletă vor detecta proteinele ce se găsesc în celulele canceroasecu mai bine de un deceniu înainte să se formeze vreo tumoare. Defapt, acest cuvânt - tumoare - va dispărea din vocabular.Nanoparticulele vor putea ucide celulele canceroase una câte una",susţine Kaku.

Sursa: LA Times