Oamenii de ştiinţă au descoperit care este scopul sexului
Prima pagină D:News

Oamenii de ştiinţă au descoperit care este scopul sexului

07.10.2011 | ● Vizualizări: 15228
Oamenii de ştiinţă au descoperit care este scopul sexului     sex, stiinta, cercetare, studiu, sexualitate, reproducere, clonare + zoom

Oamenii de ştiinţă par să fi găsit răspunsul la o întrebare care îi macină încă de pe vremea lui Charles Darwin: care este scopul sexului?

Cercetătorii încearcă de secole să înţeleagă de ce majoritateaanimalelor se reproduc prin sex. Reproducerea asexuată, încare organismele îşi clonează propriul material genetic, pare mailogică, susţin oamenii de ştiinţă, deoarece în acest cazanimalul nu trebuie să caute un partener pe care să îl seducă, nueste nevoit să se lupte cu competitori pentru a obţine un partenerşi nici nu riscă să contracteze o boală transmisibilă sexual. Acum,oamenii de ştiinţă par să fi descoperit motivul pentru care, înciuda avantajelor oferite de reproducerea asexuată, majoritateafiinţelor folosesc sexul pentru reproducere.

Într-un studiu publicat în ultimul număr al jurnalului Sciencese arată că animalele folosesc sexul pentru a se reproduce,combinând astfel genomul a două fiinţe, pentru că acest lucru ajutăla respingerea paraziţilor dăunători.

Noile cercetări vin în sprijinul teoriei evoluţionare caresusţine că prin combinarea genomului a două animale este conceputun urmaş cu un cod genetic nou, ce permite o mai bună rezistenţă laatacuri. Astfel, animalele continuă să rămână cu un pas în faţaparaziţilor care evoluează constant, încercând să le infecteze.Această teorie nu este nouă, însă până acum aceasta nu a fostsusţinută de dovezi concrete.

Studiul efectuat de cercetători de la Universitatea din Indianaconstituie cele mai clare dovezi aduse până acum în susţinereaacestei teorii. Oamenii de ştiinţă au modificat genetic mai multeexemplare dintr-o specie de viermi cilindrici numităCaenorhabditis elegans. Astfel,cercetătorii au conceput exemplare care seputeau reproduce exclusiv prin sex şi alte câteva exemplare care seputeau reproduce doar prin clonare.

Apoi, cercetătorii au expus aceşti viermi la o bacterieucigătoare, studiind efectul pe care aceasta îl are asupra lor.Oamenii de ştiinţă au descoperit că viermii care se puteaureproduce prin sex au reuşit să supravieţuiască bacteriei timp demai bine de 20 de generaţii, pe când viermii care recurgeau laclonare pentru reproducere au murit în scurt timp.

"Bacteria a devenit din ce în ce mai infecţioasă pe măsură ce atrăit alături de viermi, iar cei ce se reproduceau prin clonare nuau putut să-şi modifice materialul genetic pentru a deveni larândul lor mai rezistenţi la ea, de aceea au murit", a explicatLevi Morran, cercetătorul care a condus echipa ce a efectuat aceststudiu.

Sursa: The Telegraph şi BBCNews