Home » D:News » Revoluţie în medicină: celule stem obţinute din laptele de mamă!

Revoluţie în medicină: celule stem obţinute din laptele de mamă!

Publicat: 17.11.2011
O nouă sursă de celule stem a fost descoperită de specialiştii australieni sub forma laptelui uman. Noua descoperire se pare a fi una epocală pentru medicina regenerativă, deoarece în acest mod se pot recolta celule stem fără a se mai recuge la distrugerea embrionilor umani.

Peter Hartmann, cercetător în cadrul Universităţii de Vest din oraşul australian Crawley, a anunţat descoperirea de celule stem în laptele uman încă din anul 2008.

În prezent, cercetătării australieni le-au cultivat în condiţii de laborator şi au reuşit cu această ocazie să le tranforme în cele trei tipuri de straturi embrionice, endodermul, mesodermul şi ectodermul.

„Celulele stem extrase din lapte de mamă pot deveni celule din ţesutul osos, articular, muscular, pancreatic. Se pot transforma în celule hepatice care produc albumină sau chiar neuroni. Celulele stem extrase din lapte conţin aproape toată gama de proteine din organismul uman, şi spre bucuria oamenilor care au nevoie de celule stem, acestea se găsesc din abundenţă în laptele de sân” declară Foteini Hassiotou, cercetător în cadrul aceluiaşi experiment.