Home » D:News » Un singur leac pentru 7 tipuri de cancer

Un singur leac pentru 7 tipuri de cancer

Publicat: 28.03.2012
Cercetătorii americani au descoperit un medicament, care conform declaraţiilor lor, poate vindeca mai multe tipuri de tumori canceroase. Conform testelor efectuate pe şoareci de laborator, surprinzătorul medicament a dat rezultate foarte bune în tratamentul cancerului mamar, ovarian, de colon, de vezică, de prostată, de creier şi de ficat.

Medicamentul poate încetini creşterea tumorilor canceroase, iar dacă este administrat de timpuriu, le poate chiar elimina, afirmă cercetătorii din cadrul Universităţii Stanford, SUA.

Rezultatele publicate iniţial în periodicul Proceedings of the National Academy of Science au descris capacitatea medicamentului de a bloca periculoasa proteină CD47 şi a micşora tumorile canceroase de tip uman implantate unor şoareci de laborator.

„Medicamentul miraculos” identifică şi blochează proteina CD47, un biomarker care dereglează funcţia sistemului imunitar şi îl obligă să distrugă celulele sănătoase în loc să le protejeze. Tumorile canceroase se folosesc de această proteină pentru a se proteja de activitatea sistemului imunitar al organismului.

„Tocmai am descoperit că această proteină nu este importată doar în cazurile de leucemie şi limfoame maligne, deoarece am identificat-o în numeroase alte tipuri de cancer”, declară biologul Irving Weissman, cel care, în urmă cu zece ani, a descoperit acestă tehnică de tratament.

Cu toate că oamenii de ştiinţă au primit fonduri în valoare de zeci de milioane pentru a-şi continua cercetările, aceştia declară că medicamentul nu va fi accesibil în viitorul apropiat.

„Cu toate că pare a fi un medicament cu adevărat miraculos, se află încă la început, deoarece şi-a arătat eficienţa doar în condiţii experimentale de laborator. Totuşi, medicamentul are un potenţial cel puţin interesant, şi suntem interesaţi să aflăm dacă poate bloca în mod eficient proteina respectivă şi în cazul oamenilor suferinzi de cancer”, declară dr. Kat Arney din cadrul Cancer Research UK.

Sursa: Huffington Post