Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce este pielea de pe corp mai groasă în anumite zone?

De ce este pielea de pe corp mai groasă în anumite zone?

Publicat: 20.10.2016
Este cunoscut faptul că epiderma are grosimi diferite pe anumite părţi ale corpului. De exemplu, pielea este mai groasă pe căcâi şi mai subţire pe urechi. Mecanismul care decide grosimea este încă necunoscut.
Grupul de cercetare condus de profesorul Tomomomi Nemoto, din cadrul Institutului de Stiinţe Electronice din Japonia, a realizat o nouă metodă de observare tridimensională în timp real a structurii pielii de pe cobaii vii.

Dintre straturile epidermei, doar celulele bazale care se află în adâncimea pielii se pot divide. Celulele realizate prin diviziune migrează către suprafaţa externă a epidermei, unde se cheratizează şi apoi cade.

În cadrul unui proces numit imagistică in vivo, cercetătorii au utilizat un microscop cu doi fotoni pentru a observa celulele de pe şoarecii vii.

Noua metodă a permis observarea celulelor în profunzime cu ajutorul imaginilor cu rezoluţie mare, fără să rănească cobaii. Metoda non-invazivă poate permite observarea în timp real.

Analizele echipei au dezvăluit că în cazul pielii groase celulele bazale se divid oblic, în timp ce în cazul celulelor bazale din pielea subţire diviziunea este în mare parte paraelă.
,,Descoperirea sugerează că direcţia în care se divid celulele  este un factor important în înţelegerea modului în care pielea exterioară îşi menţine homeostaza,” a declarat profesorul Nemoto.

Sursă: Science Daily