Home » Natură » Cercetătorii au descoperit o specie de crabi care folosesc alte animale pe post de „mănuşi de box”

Publicat: 03.02.2017
Savanţii au descris un aspect fascinant al comportamentului crabului de Libia, specie care ţine anemone în cleştii săi, câştigându-şi astfel numele de crab-boxer. De obicei, un crab se luptă cu altul pentru aceste anemone, pe care apoi le rup, creând clone.

Într-un nou studiu, publicat în jurnalul PeerJ, Yisrael Schnytzer şi Yaniv Giman, ambii studenţi absolvenţi care lucrează sub supravegherea profesorului Yair Achituv de la Universitatea Bar-Ilan din Israel, au investigat diversele aspecte ale asocierii crabilor cu anemonele, relatează Science Daily. Studiul s-a concentrat pe o enigmă: cum fac crabii rost de anemone?

În plus, cum ajung să ţină câte o anemonă în fiecare cleşte?

Pe durata mai multor ani au fost observaţi peste 100 de crabi din apele puţin adânci ale Mării Roşii, pe malul de sud din Eliat, Israel. Aceşti crabi sunt de doar câţiva centimetri şi au culori similare cu fundul mării, ceea ce îi face foarte dificil de observat. Pe parcursul întregului studiu, fiecare crab a fost observat ţinând o pereche de anemone care au fost identificate ca fiind din genul Alicia, şi se speculează că aceasta ar fi o specie necunoscută. În ciuda studiilor şi observaţiilor exhaustive, cercetătorii nu au putut captura o anemonă vie şi liberă, astfel au fost capturate cu tot cu crabi.

Experimentul de laborator a arătat că atunci când un crab fură o anemonă de la altul, ambii crabi îşi „multiplică” anemona pentru a forma o pereche. Crabii rupeau organismul, iar în decursul a şapte zile acesta se regenera complet.

Savanţii au mai efectuat şi analize moleculare asupra anemonelor. Au ajuns la concluzia că perechile erau într-adevăr clonate, cum a reieşit şi din experimentul de laborator.

De asemenea, acesta este primul caz în care un organism induce altuia o reproducere asexuată.

“Crabzilla”, cel mai mare crab, continua sa creasca