Home » Natură » O cantitate IMPORTANTĂ de metilmercur a dispărut de pe fundul Marelui Lac Sărat

O cantitate IMPORTANTĂ de metilmercur a dispărut de pe fundul Marelui Lac Sărat

Publicat: 10.05.2017
Apa din Marele Lac Sărat din Statele Unite ale Americii este plină de sare şi minerale, dar şi o doză importantă de mercur. O cantitate majoră din acest metal toxic s-a depozitat în lac din atmosferă, dar mulţumită bacterilor şi a unui proiect de inginerie majoritatea se află pe fundul lacului sub forma de metilmercur.

La cinci ani de la prima documentare a metilmercurului, acesta a dispărut, cercetătorii neştiind unde a dispărut acesta, informează Atlas Obscura.

Conform cercetătorilor, mercurul elementar se formează în particule şi se transformă în metilmercur cu ajutorul bacteriilor, în special în momentele în care nu mai este oxigen. Fenomenul a avut loc în 1950, când pe malul lacului s-a construit un drum de cale ferată. Fluxul râului a pătruns în braţul sudic al lacului, diluând salinitatea acestuia, în timp ce în partea nordică lacul are o salinitate ridicată.

Din cauza densităţii apei, microbii rămân fără oxigen, eliminând sulfiţi care conferă lacului mirosul neplăcut. Cercetătorii au descoperit un nivel crescut de metilmercur în zonele adânci ale lacului. Dar în urma unei analize recente, cercetătorii au descoperit că nivelul de mercur toxic a scăzut cu 88%. Cercetătorii sugerează că nivelul ar fi scăzut din cauza închiderii unui canal de scurgere, însă acesta nu explică dispariţia celui deja prezent în lac.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele article: