Home » Știință » NASA a creat electronice care pot rezista în atmosfera lui Venus, cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar

Publicat: 14.02.2017
Savanţii de la NASA au reuşit să creeze circuite electronice care sunt capabile să reziste condiţiilor infernale (la propriu) ale atmosferei lui Venus. Se estimează că acestea vor avea o longevitate de 100 de ori mai mare ca orice alte electronice folosite în misiunile spaţiale de pe Venus.

Spre deosebire de misiunile precedente, acum există tehnologia necesară pentru a efectua misiuni de lungă durată pe cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar, cu o temperatură medie a atmosferei de 462 de grade Celsius, relatează Science Alert.

De asemenea, presiunea imensă a atmosferei este un factor care contribuie la dificultatea cu care un sistem electronic poate face faţă condiţiilor atmosferice de pe Venus.

Recordul de supravieţuire a fost de 127 de minute, de către proba sovietică Venera 13 în anul 1982. Noile circuite pot rezista la condiţiile lui Venus timp de 521 de ore.

Astfel, inginerii de la Glenn Research Centre al NASA au creat circuite semiconductoare integrate din silicon carbid. Acestea au o rezistenţă foarte mare la temperaturi ridicate, în timp ce materialul tradiţional din care au fost contruite acestea rezista doar până la 250 de grade Celsius.

De asemenea, circuitele funcţionau chiar şi după finalizarea experimentului, deşi se observă deteriorarea materialului (imaginea de mai sus).

Venus a fost prima planetă locuibilă din sistemul nostru solar

Este posibil ca Venus să fi fost locuită vreodată? Ce au găsit cercetătorii

Sindromul Venus: „Pământul ar putea rămâne nu numai fără gheaţă, dar şi fără oameni”, avertizează un om de ştiinţă

Unde a disparut apa de pe Venus?